Wednesday, February 15, 2012

Dunia Sains Sosial

Dunia sains sosial ternyata menjanjikan pengalaman dan kepuasan berbeza buat para penggemarnya. Itulah yang penulis rasai sejak lima tahun yang lalu.
Tiada lagi kira-kira, rumus dan amali, yang ada cuma bacaan, hafalan dan strategi. Selepas kejayaan cemerlang dalam bidang perundangan di pentas pertama, 'result' hari ini membuktikan penulis masih di landasan yang betul saat menuju pentas yang kedua. Dengan azam dan disiplin yang tinggi, serta kaedah yang sesuai dengan diri, kejayaan rakan-rakan juga adalah sesuatu yang pasti.

Adalah penting untuk menyusun data dengan teratur dan sistematik di dalam minda agar ia bisa dimuntahkan kembali ke luar minda.

Lagi Petikan Dari FB Penulis..

Sempadan telah dituju, masa telah ditentu, sasaran telah ditemu. Kini masa untuk bekerja akan terus berlalu.

Untuk mencipta nama kita tidak boleh hanya berpartisipasi dalam kalangan kita sahaja, kadang-kala perlu menganjurkan sesuatu yang lebih besar dalam kalangan mereka di luar sana. Yang masih dalam bidang kita, walaupun dengan kerjasama mereka.

Autoriti karismatik tak setanding autoriti undang-undang, sukar bertindak susah bergerak.

45 comments:

BezBuddy said...

dpt dean list lg ke?hehehe

Teenager Housemaid said...

:)
moga awak sentiasa berjaya..:)

eszyamin said...

wah...tahniah!!

fiza nurani said...

keyakinan diri pasti membuatkan anda lebih cemerlang....

DOMU-KON said...

saya..sikit blur.. apa yang dimaksudkan dngan sains sosial di sini?

MawardiYunus said...

semoga saudara berjaya daam apa yang di kejar ;) Insyaallah

:: Cik Nur :: said...

teruskan berusaha ya..! insyaALLAH berjaya hendakNYA..Amin...!!

amna said...

tanpa usaha tiada lahir sebuah kejayaan.. tanpa kejayaan tidal lahir insa termotivasi.. tahniah.

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

ayat yg penuh mendalam maksudnye :)

steffany daph said...

aaa. betol tu :D

Yatie Awang said...

betulkan? kalau kita sentiasa berada dilandasan yg betul, kajayaan yg dirasai lebih bermakna

Aida Omar said...

kejayaan dari usaha sendiri sangat bermakna :) hope roy sentiasa berjaya dalam hidup ^^

Adylia Qarissa said...

betul tu.. nak berjaya mesti dimulakan dengan usaha :)

Princess Nusy said...

all the best in life! =)

Ckin Kembaq said...

tahniah..tahniah.. ^_^

Ain Syazana said...

alhamdulillah :)
keep on your track ok!

syira syah said...

wahh cemerlang!

ctpayong said...

syukur nikmat Allah. semoga kita berjaya dunia juga akhirat...tak kira apa juga yg kita lakukan asal tidak bertentangan dengan hukum Allah.

sea_lavender said...

sains + sosial? apa tu ;p
hehehe~~ msti pelajar cmerlang zman blajar kan.. =)

Cik Rose Cute said...

Mesti teror sains masa dulu...Akak doakan semoga Roy Sucess selalu dunia dan Akhirat ya...

misyamissyou said...

alhamdulillah :)

diary hatiku (sri) said...

gud my ex student.. i'm so proud with u.. teruskan usaha kamu sampai ke menara gading yang kedua :D :P

asliner said...

eh..
lbh kurang same lah bidang yang sye ambk..hihi

ahsfantasy24 said...

kita akan dipertanggungjawabkan
atas apa yang kita tulis.. saya
sedang belajar menulis ;D

Nurul said...

sangat bersetuju!

Bergaulah dengan ramai orang. Ambil yang elok, y buruk jadikan sempadan. :)

qamarguyz said...

BezBuddy:
Alhamdulillah..
capai target nak DL =)

Teenager Housemaid:
syukran atas doanya..
awak juga ;)

qamarguyz said...

eszyamin:
thanz bro..
perjuangan perlu diteruskan =)
bye2

fiza nurani:
itu pasti..
fikir positif,
syukuri nikmat Ilahi =)

qamarguyz said...

DOMU-KON:
ilmu sains sosial..
cabang ilmu sains yg masih muda ;)

MawardiYunus:
InsyaAllah..
thanz atas doanya =)

qamarguyz said...

:: Cik Nur ::
ameEn..
usaha menuju jaya =)
TQ

amna:
nicE..
setuju sekali..
kejayaan motivasi terbaik =)

qamarguyz said...

Cik Siti Rahmah Bahrom:
faham ke sis?
bagus laa..
moga ada hikmah pengajaran =)

steffany daph:
betul..
10 markah! ;)

qamarguyz said...

Yatie Awang:
yurp..
apatah lagi bila landasan ini tepat menuju ke matlamatnya =)

Aida Omar:
thanz sis atas doanya..
kejayaan kita pun berkat doa dr semua kan =)

qamarguyz said...

Adylia Qarissa:
usaha yg bukan sedikit kan..
huhu..penat gak act =)

Princess Nusy:
simple..u 2 ;)

qamarguyz said...

Ckin Kembaq:
terima kasih =)

Ain Syazana:
segala puji hanya bagi-Nya..
insyaAllah =)

qamarguyz said...

syira syah:
cemerlang gemilang terbilang..
kui3! ;)

ctpayong:
benar kak..syukur..
selagi kita ikhlas pasti ada ganjarannya =)

qamarguyz said...

sea_lavender:
salah satu cabang ilmu..
kami tak kaji mesin, kami kaji manusia..hehE..
tak da la cemerlang mana ;)

Cik Rose Cute:
harap je sekolah sains dl..
tp tak teror mana pun..
ahaaks! ;0
thanz kak

qamarguyz said...

misyamissyou:
j0m bersyukur! ;)

diary hatiku (sri):
hahaAa! ex student la sangat ;0
yurp..teruskan menyokong kami kiri depan kanan belakang

qamarguyz said...

asliner:
bidang apa..
sains soaial? perundangan? =)

ahsfantasy24:
kita sentiasa perlu belajar..
Ayuh membaca & menulis!
;)

qamarguyz said...

Nurul:
sesuaikan diri dengan keadaan & alam..makin mudah kehidupan, segala urusan =)

Nur Zulaikha said...

first time drg 'berpartisipasi'...ape mksdnye ye?

A'IM said...

congratulation

Ruby Mahabbah Fillah said...

tahniah yaa....

moga menjadi yg terbaek dn terus terbaek :)

Fikri said...

Peh ayat dia.. dasyat. Hehe. Tahniah2 :D

qamarguyz said...

Nur Zulaikha:
'participant' pernah dengar? =)
melibatkan diri laa..huhu

A'IM:
thanz br0..

qamarguyz said...

Ruby Mahabbah Fillah:
InsyaAllah..
kita semua adalah ciptaan yg terbaik =) syukran

Fikri:
hahaAa..
nak lawan ayat k0 la bro ;)
nyway thanz

Nur Zulaikha said...

pernah2..dimelayukan ke..huhu