Friday, September 09, 2011

Bekalan Dalam Perjalanan

    Ritma kehidupan tidak pernah sunyi daripada perjalanan penuh rintangan sebelum tiba ke destinasi impian. Kerna hakikatnya kita insan, singgah di dunia untuk mencari secebis bekalan. Setelah siap segala persediaan, kita akan berkembara pulang.

      Begitu jua aku anak desa yang menuntut ilmu di rantauan. Setelah lama berehat panjang, kini perjuangan harus diteruskan. Segala bekalan telah siap siaga untuk bertahan hidup di tempat orang. Set minda, jiwa dan tenaga kian diperkuatkan. Tidak dilupa segala persiapan diri, ubat-ubatan serta bekalan makanan.

     Tanpa niat untuk berceloteh panjang, di kesempatan ini aku cuma ingin mencuri ruang bagi mengucapkan ribuan terima kasih buat blogger Nini kerana telah memilih karyaku yang berjudul ‘Kejora Timur Milikku: sebuah adaptasi kisah benar’ sebagai pemenang utama bagi contest ‘Jom Tulis Cerpen’ anjurannya baru-baru ini. Alhamdulillah, dengan wang tunai sebanyak RM200 yang diterima menerusi contest itu membolehkan aku memperlengkapkan lagi segala persiapan bagi menyambung pengajian di semester baru ini. Buat rakan-rakan blogger dari UKM Bangi, ada kesempatan cari-carilah hamba di sana nanti. Dapat bertegur sapa dan berbelanja minum pun jadi =)

41 comments:

mAsHiMaRo said...

ha,nanti jgn lupa belnja!:)

si cantik sally said...

wee~~cam best ...

CIK PARO! said...

semangat nak teruskan pengajian perlu ada!
chaiyok,...

tahniah atas kemenangan itu..

nyanyisunyi said...

Assalamualaikum..alhamdulillah mendapat rezeki dgn usaha sendiri sgtlah berbaloi rasanya kan..selamat belajar semula.

sUe UnniE;) said...

wah..! tahniah ;)

Titisan Hujan said...

congret!!!
blajo2....ni da lma mula sem
cuti xsama nga dak uni

NaeBlog said...

Rajin2 belajaq na... :-)

yatie Awang said...

tahniah...lain kali boleh menulis lagi

Anak Wak Mail said...

belajar rajin2 ye,,:)

thaniah!boleh lah belanja kalau jumpa kat UKM nanti..hihi

alif haris said...

ahaaa aku nk gerak UKM bangi la cari bro ..hahaha :D
sanggup tu :p

HaiDa HiDa said...

Assalamualaikum r0y..
tahniah dari sis..
dan selamat memulakan semester baru..
moga terus sukses dalam apa jua bidang yg diceburi..

MaMa AiNi said...

tahniah dari mama..murah rezeki qamar !!...semuga terus berjaya dan selamat meneruskan semester baru..

Nur Zulaikha said...

nak bace cerpen tu blh tak?cm best je..

Nur Zulaikha said...

sis dah bace dah..menarik..memang mnyentuh...sis bagi markah penuh..bile bace je cerpen tu terus jadi follower..hehehe..memang minat menulis ke?

Cik Jannah said...

ukm? saya KUIS. hehe

eszyamin said...

bye...semoga terus mghasilkan tulisan2 yg indah..

RinsyaRyc said...

wah.. bestnya... ^^

http://bulatmata.blogspot.com/2011/09/bukan-sekadar-laut.html

qamarguyz said...

mAsHiMaRo:
konon jew..
bila nak belanja tak nak..
huhu =)

si cantik sally:
apa yG cam best ni..
cerpen ke duit tu?
hehe ;)

qamarguyz said...

CIK PARO!:
thanz sis =)
nyway semangat belum membara lagi ni..huhu..mood studi belum datang

nyanyisunyi:
w'slm..
yer kak, syukur la..
bila usaha kita dihargai kan =)
terima kasih

qamarguyz said...

sUe UnniE;)
thanz..
jemput la baca cerpen tu sis =)

Titisan Hujan:
hehe..
studi mana ler ning?
nyway thanz yer =)

qamarguyz said...

NaeBlog:
InsyaAllah..
minta doanya yer kak =)

yatie Awang:
terima kasih..
asal punya waktu, ada idea baru..
InsyaAllah =)

qamarguyz said...

Anak Wak Mail:
moga diberi kekuatan..
bukan senang nak jadi rajin..hehE =)
sila-sila..
ada kesempatan boleh kot

alif haris:
studi mana b0h?
j0m la menyinggah..
ley kenal-kenal kan..
b4 ni pun dah ramai ketemu rakan-rakan blogger nie =)

qamarguyz said...

HaiDa HiDa:
w'slm kak..
syukran atas doanya yer..
apa pun bidang sama saja, yg penting kita berusaha =)

MaMa AiNi:
hehE..jangan bosan yer baca entry2 penghargaan di laman ini..
sebelum ia makin menyepi =)
thanz mama

qamarguyz said...

Nur Zulaikha:
hehE..baca je sis..
tak kena bayar pun kan ;)
hmM, minat tu ada la..
sekadar mengisi masa terluang..nyway thanz..rajin-rajin la menjengah yer

Cik Jannah:
yer ke..
selamat belajar & terus belajar juga =)

qamarguyz said...

eszyamin:
ada masa kita ketemu lagi..
tata titi tutu..
huhu =)

RinsyaRyc:
bulat tak mata baca cerpen tu?
kui3! ;)

Nur Zulaikha said...

satu je ke cerpen yg adik wat?[x pe ke panggil adik?hehehe]teruskan usaha ye...nak join contest tak?jgn segan2..contest sis x seberapa pun..
http://wwwzuemygen91.blogspot.com/2011/08/nak-top-up-tak.html

Ungu Violet said...

wah...pandai wat puisi...pandai wat cerpen...mantap..

tahniah2...semoga terus brjaya...

selamat mngadap buku2 plak...hihi

RabiatuL AdawiaH said...

time to go back to school.. teruskan perjuangan anda, semoga terus berkarya...:)

ctk said...

wah...tahniah...gud luck ye blaja di tempat org :D

fuad ansari said...

saya ada di ukm, bangi... mudah2an dpertemukan.. (",)

~SaL IjOu~ said...

dikurniakan bakat satu anugerah.tahniah!~
good luck utk pengajian seterusnya~ =)~

suesue said...

penulisan yg best..ada bakat..nanti buatlah novel..sure beli lah :)

Zul Fattah said...

Wahh..tahniah bro.. dan slamat jd ulat buku

caliph shuriken said...

smoga trus sukses bro ^^

qamarguyz said...

Nur Zulaikha:
setakat ni baru tiga, tp satu lg belum publish..hehe, tak kesah pun..tapi betul ke kite lg muda ni? ;) InsyaAllah, ada kesempatan nnti sy j0in yer..thanz invite

Ungu Violet:
takda la pandai sangat sis..
kebetulan je kan =)
nyway thanz..
doakan kejayaan sy di sini pd semester ini

qamarguyz said...

RabiatuL AdawiaH:
hehe..kat sekolah ni masa untuk berkarya pun makin terhad..
InsyaAllah =)

ctk:
thanz sis..
free2 jenguk la laman ni yer..
sapukan sesawang yg ada..hihi

qamarguyz said...

fuad ansari:
l0rr..yer ke sheikh?
fac mana ni? kalu terserempak tegur-tegur la yer..hihi =)

~SaL IjOu~:
nampaknya begitulah..
anugerah terindah =)
tp sis pun tentu punya bakat tersendiri kan..huhu..thanz

qamarguyz said...

suesue:
hehe..dah beli jangan lupa promote sekali taw ;)
ner tahu kan..one day..
nyway thanz yer

qamarguyz said...

Zul Fattah:
hehe..selamat-selamat..
jangan sampai buku yang jadi berkulat udah ;0

caliph shuriken:
thanz br0..
moga ketemu lagi di sesi blogging yg akan datang..
sekarang mood off jap =)

HAFIZAL said...

tahniah bro

qamarguyz said...

HAFIZAL:
thanz bro =)