Tuesday, December 14, 2010

Warkah Bonda

Kaku jasadku berselimut duka
kesal juri tiada ertinya
tika lena diulik dunia
kepulanganmu langsung tidak diduga

Buta mata pujangga di medan sepi
lumpuh tangan menyuap rezeki
kelu lidah leteran suci
tusukan rindu merobek hati

Ibu Tanggang menangis pilu
darah muda merasuk ringan
belayar diri menjala ilmu
mestika fana bukanlah teman

Dirimu kesunyian…

Panggilanmu itu warkah tersisih
bagai menanti pelangi petang
belum sempat dibalas kasih
belum pernah dilafaz sayang

Teratak usang bersuluh dian
beratap rumbia ufuk kenangan
sekujur tubuh dalam sanjungan
palsu bicara mohon kemaafan

Al-Fatihah ku kalungkan buatmu.. Bonda


65 comments:

immukmin said...

terharu,....huhuhuh..alfatihah buat arwah...

ahsfantasy24 said...

Al-fatihah menyusuri
warkah bonda..

NM02 said...

al-fatihah buat bonda kamu

siti rahmah bahrom said...

al-fatihah :')

hans said...

al-fatihah

P/S : Antara Dia, Kau Dan Aku - Episod 40

Miza Yusof said...

alfatihah. semoga roh beliau ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.

ZWAN SABRI said...

Al-Fatihah..
semoga arwah ditempatkan bersama golongan orang2 yang beriman.. ;)

AngahSayang2314 said...

al-fatihah

Mohamadazhan hjDesa said...

Al-Fatihah..
semoga arwah ditempatkan bersama kalangan orang2 yang beriman.. ;)

LurvelyAmiera said...

Al-fatihah...

Sha Shakina said...

Al-Fatihah..

nekkenproject said...

:( .. Al-Fatihah... (meleleyh air mata klu lelama Ash baca)

qamarguyz said...

to immukmin:
arwah mana?..
maybe buat seluruh b0nda yG telah pergi meninggalkan kita..

to ahsfantasy24:
warkah yG berguna di kala masih hidup, bukan setelah perginya..

qamarguyz said...

to NM02:
b0nda sy masih panjang umur lg =)

to siti rahmah bahrom:
huhu..n0 komen =)

to hans:
puisi ini tiada kaitan dgn yG hidup atau telah tiada..juz sebagai iktibar & pengajaran =)

qamarguyz said...

to Miza Yusof:
r0h b0nda nenda yG telah pergi meninggalkan semua..al-Fatihah

to ZWAN SABRI:
InsyaAllah..
m0ga kita juga begitu =)

qamarguyz said...

to AngahSayang2314:
hayatinya buat kita yG masih bernyawa..

to Mohamadazhan hjDesa:
arwah2 orang mukmin yG s0leh & s0lehah..al-Fatihah

qamarguyz said...

to LurvelyAmiera:
siapa yG meninggal nie? huhu..

to Sha Shakina:
thanz sudi membaca =)

to nekkenproject"
Alhamdulillah..
lembut hati..m0ga mendapat maghfirah

~eZmALiZa~ said...

bro, al-fatihah!

tibe2 berlinang air mate nie..

:(

atOn said...

hmmm, bace entri ni..teringat lagu UNIC - Ke Makan Bonda...
bayangkanlah, bace etri ni sambil dgr lagu tu..ya Allah..sayu nye.. (~_~)

Payche said...

al-fatihah buat bonda kamu

zulkbo said...

salam..
semoga di cucuri rahmat
buat arwah bondamu Azrai..
Al-Fatihah....

cik SYANA'S @ I-cha comel said...

takziah...

u r tagged
b4 1/1/2011
"gud luck =)"

biskut said...

puisi yang syahdu...al-fatihah utk arwah ibu kamu.

Irnie said...

alfatihah buat bonda dan seisi alam.. =) indah puisinya..

Encik MamaT said...

menghargai dan berbakti semasa ibu bapa kita masih ada... hehe

AzwaZynal said...

huhu sayu pulak baca entri ni....

terus terkenang arwah bonda nun jauh di mata tp dekat di hati..

Ujang9897 said...

love u bonda

qamarguyz said...

to ~eZmALiZa~:
ehkk..
kenapa sampai berlinangan air mata?
=( s0ry sis..

to atOn:
'ke makam bonda'
lama tak dengar..
nyway m0ga mendapat hikmah pGajaran

qamarguyz said...

to Payche:
emak sy masih ada lg tuan..
sj jew tulis puisi nie =)

to cik SYANA'S @ I-cha comel:
wahH..
tag apa plk nie..
siap ada due date lg..hehe..
nyway thanz =)

qamarguyz said...

to biskut:
syukran sudi membaca =)

to Irnie:
thanz sis..
m0ga kita semua mendapat husnul khatimah..

qamarguyz said...

to Encik MamaT:
betul tu br0..
selagi kita & dia masih ada upaya =)

to AzwaZynal:
m0ga arwahnya terus aman di sana..
al-Fatihah

to Ujang9897:
l0ve u l0ve me..hehe

qamarguyz said...

to zulkbo:
w'slm..
terima kasih tuan..
Alhamdulillah, b0nda kita masih panjang umur lg =)

toyolkiut said...

bonda teman sejati..
pengorbanan sehebat srikandi..
al fatihah..

Gayahspears said...

alhmdulilah bonda gayah pon masih bernafas lagi~

sayangilah ibu sebelum tiada~

princeduyong said...

pastikan doa tiada putus...

ainhany said...

salam dik azraie,

kala bonda menyepi
ada luka digurisi
ada hati yg ditangisi
ada anak menzalimi

Maafkan kami bonda
andai semlam kami cuai
tdak hari ini kan berulang
Restumu adalah kehidupan
hamparan kebahgiaan
yang berkekalan
kami sayang BOnda selamanya

Buat almarhumah nendamu ju: muga dirahmati dan ditempakan diklangan yg beriman Al Fatihah

CaDLyNN said...

hurm..sedih...
alfatihah utk ibu saya dan ibu anda jua :)

Hanisah Safian said...

sajak kamu menusuk!

Alfatihah utuk semua saudara seagama yang telah pergi.

NS said...

alfatihah...

Eye_nee said...

Salam Roy....

Bonda....
Andai satu Hari Nanti
Di Takdirkan Kau Pergi
Ampun Kan Segala khilaf Ku Ini
Halalkan Tiap Titisan Yang Kau Beri

Bonda....
Andai Satu Hari Nanti
Saat Ajal Bertamu Menghampiri
Kami Redhakan Perjalanan Suci
Kerana itu Sudah Terpatri

Bonda...
Andai Satu Hari Nanti
Tiada Lagi Kau Disisi
Rantaian Doa Kami iringi
Moga Roh Mu Tenang Bersemadi

Al-Fatihah Buat Semua Bonda Yang Telah Pergi Meninggalkan Kita...

suduthati said...

coolllllllll...inspiring posting

✿Bloodberry✿ said...

uhukkkk sedey...
Al-fatihah buat bonda2 yg telah kembali ke rahmatullah...
Hargailah mereka selagi mereka hidup.. dan sedekahkan Al-Fatihah & doa pada mereka yg telah pergi.. T_T

Eazy Izzuddin said...

terharu....
:)

qamarguyz said...

to toyolkiut:
nice words..
thanz sudi membaca =)

to Gayahspears:
segala puji hanya bagi-Nya..
m0ga kita semua dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki..InsyaAllah

qamarguyz said...

to princeduyong:
saling mend0akan kita sesama insan =)

to ainhany:
w'slm kak..
indahnya susunan bait kata, puisi menyentuh hati b0nda..
m0ga sama2 mendapat pengajaran..
syukran =)

qamarguyz said...

to CaDLyNN:
al-Fatihah buat ibumu..
m0ga dia bersama mereka2 yG beriman..amEen

to Hanisah Safian:
menusuk kalbu? hati? huhu..
nyway syukran sudi bertandang..
al-Fatihah

qamarguyz said...

to NS:
al-Fatihah..
fahami maknanya, dalami hikmahnya

to Eye_nee:
w'slm kak..
aduhai, puisimu lebih menusuk hati..
jikalau dia pergi, tiada lagi teman di sisi..m0ga kita semua redha dengan pemergiannya

qamarguyz said...

to suduthati:
hehe..tQ ;)

to ✿Bloodberry✿:
b0nda sis masih ada kan? =)
m0ga sihat & berbahgia selalu hendaknya..

to Eazy Izzuddin:
senyum ada makna k0t =)

za petrelli said...

al fatihah..terharu sgt

azie said...

alfatihah..

anamizu said...

al fatihah (-_-)

Sham said...

teringat lagu exist:

Tuhan yang Esa...
Ampuni dosa ibu...
jeng jeng jeng...

little cart00n said...

sedih oke!
alfatihah! :(

azi nur said...

bahasa yg indaH~

DiaUmaiNiNaz said...

singgah sambil memanjatkan doa ke atas arwah...semoga bahagia di sana.
Al-fatihah.

mamawana said...

Alfatihah....semoga bonda di sisi orang2 yg diampuni dan dirahmati. Tingat mama, setelah 3 hari pemergian bonda mamawana sendiri...di suatu mughrib ketika mengaji AlQuran tiba2 datang baunya harum kasturi di sisi mama. Hingga mama terhenti dek harumnya bau kasturi itu seharum jasad bonda sebelum di kebumi. Lalu rindu pun bertandang. Emakkkkkkk....

HadifaR_LoVe said...

Al-fatihah...

Buat yg masih beribu: Jangan biar kehilangan menggantikan lafaz yang tersimpan...

qamarguyz said...

to za petrelli:
kenapa terharu?..
nyway thanz sudi memahami =)

to azie:
=)

to anamizu:
;)

qamarguyz said...

to Sham:
nyanyi2 plk dia..huhu..
syukran sudi membaca =)

to little cart00n:
berk0ngsi rasa..
suka & duka..
thanz sis ;)

qamarguyz said...

to azi nur:
jujurnya puisi ini tak seindah mana..
c0z penulisannya antara yG terawal ketika penulis baru cuba2 utk menulis =) nyway tQ

to DiaUmaiNiNaz:
m0ga bahgia buat mereka yG berhak utk mendapatkannya =)

qamarguyz said...

to mamawana:
cdey bercampur gembira mendengarkan khabar mamawana..syukran atas perk0ngsian..mmG ada ibrah daripadanya..m0ga dia & kita berbahgia di hari muka..ameEn

to HadifaR_LoVe:
agreeed with u ;)

Faizal-Aviate said...

salam kawan, Al-Fatihah juga buat ibumu dan juga ibuku..masih terasa kehilangannya walau dh 2 bulan berlalu...smoga Allah mencucuri rahmat keatas mereka..

MiZi said...

huk3.. rindu kat mummy cayer lorh

http://contengcorner.blogspot.com/2010/12/tengok-sat-hahaha.html

kmvsblogger said...

Al-fatihah buatnya..dan buat bapa ku juga..huhuhu

qamarguyz said...

to Faizal-Aviate:
al-Fatihah buat ibumu..
m0ga arwah tenang di sana..
teruskan usaha kita di sini yer

to MiZi:
pi la pualang..
jumpa mummny..huhu

to kmvsblogger:
al-Fatihah