Saturday, August 28, 2010

Jangan Lupakan Kami...

PALESTIN:
Ramadhan ini terus berlalu
namun rahmatnya cuma di jiwa
dapat dirasa tidak terasa..

GAZA:
Syawal itu bakal tiba
namun meriahnya cuma di bibir
dapat diucap tidak terungkap..

AL-AQSA:
padamu dulu kami menghadap
padamu kini kami berharap
moga bebas beribadat & bermunajat..

MALAYSIA:
Teruslah bertindak..
kita tidak bermimpi di siang hari dalam memastikan kehancuran rejim Zionis & negara haram Israel laknaktullah.

Teruslah berdoa..
semoga datangnya bantuan Allah sepertimana dihantar-Nya gerombolan burung Hababil dalam menghancurkan tentera bergajah yang ingin memusnahkan Kaabah.

Biarkan para pemimpin kita terus berdialog, bermusyawarah dan mengeluarkan berpuluh resolusi lalu ‘dibakulsampahkan’ Israel & AS.
Biarpun enam dekad perang berlanjutan, genjatan senjata hanya menjadi masa rehat bagi tentera Zionis  melepaskan lelah dan merangka strategi baru sebelum meneruskan misi pembunuhan. Mereka memang dilahirkan untuk membunuh (born to kill!).

Sejak perjanjian Balfour 1917 yang menjanjikan sebuah negara Yahudi yang berdaulat, bangsa Yahudi terus bersatu memacu Piagam 20 Protokol untuk menguasai ekonomi, politik dan mengawal media-media utama bertujuan untuk menguasai dunia dan umat Islam.
Bangsa Yahudi bahkan percaya bahawa merekalah bangsa terbaik dan hanya mereka yang berhak untuk hidup di muka bumi ini. Selagi matlamat ini tidak tercapai, mana mungkin bangsa pembunuh ini meletak senjata.

Zahirnya, kita mungkin tewas dalam peperangan senjata dan nukleur, maka carilah peluang untuk memusnahkan mereka menerusi senjata ekonomi. Negara kerdil itu tidak mungkin mampu berdiri sendiri tanpa bantuan dana dari para pengguna seluruh dunia.

Tadahkan doa, hulurkan bantuan..bersama kita membela saudara seagama di rantau sana.. Keadilan & kebenaran memang milik kita.. namun kemenangan & kebahgiaan adalah milik mereka yang kuat..

Ingatlah..
Kita mungkin berbuka dengan mee segera & air kosong..
namun mereka berhari raya dengan raungan & air mata..

37 comments:

Ayue Aishah said...

sedihnya..... hurm... :(
entry yang menginsafkan diri....

Ezao' Edogawa said...

betul tu.
amat puitis. ;)

Peminat Katie Holmes said...

good entry bro.

alfaratisyah said...

<>

"Kebatilan yg tersusun akan mampu mengalahkan kebenaran yg tidak tersusun..."(Saidina Ali)

Itu sunnatullah, sesiapa yg berusaha & teliti dlm setiap pekerjaannya Allah akan bagi ganjarannya...tapi umat Islam hari ini bukan shj sambil lewa dlm pekerjaannya, tdk tersusun bahkan mementingkan diri..bagaimana mungkin kemenangan itu akan diperoleh...selagi kita masih lemas dalam dakapan keindahan dunia..walaupun kemenangan bagi Islam itu pasti, tpi tdk dgn keadaan kita sekarang..makin melemah dgn pautan nafsu duniawi..

Lihatlah saudara kita di sana, bukalah mata hati kita seluasnya...jasad mrk disakiti, namun jiwa mrk bebas dan bahagia dlm belaian cinta ALLAH...kita mungkin tdk mmpu bersama mrk, ttp sekurang2nya berdoalah dgn sungguh2 agar Allah melimpahakan keamanan dan kebebasan bumi Palestin..

~Wahau saudaraku seluruhnya..ayuh kita bangkit mencapai kemenangan!~

~Hidup mulia atau mati syahid, mana satu pilihanmu~

Mohd Shahrul Hafizi said...

Sama-sama boikot produk Yahudi selagi termampu.

Sedap puisi ko bro. :)

Slave of Almighty said...

Salam akh..

Lama juga xziarah blog enta..

Nice.. Palestin, salah satu ibrah Ramadhan yg perlu kita fikirkan. Lapar dn dahaga yg kita rasakan di bulan ini, mereka merasainya dulu kini, dn jga msa yg bkl dihadapi..

Teringat jga psl Pakistan, ats bencana banjir yg melanda. 20 juta ter'affect', malah dkatakn bncana tersebut mngundurkn mrk '50' tahun ke belakang.. Kasihan

Kita yg bru nk smbut merdeka ke-53, klu undur 50 tahun, bgaimana agknya..

InshaAllah, org2 mukmin akn sma2 dpt mrasai ksakitn yg dhadapi mukmin2 yg lain..

Aidi-Safuan said...

hurm.... tuh la. orang kat malaysia nih setakat heboh-hebohkan isu nih. pastu buat demonstrasi jalanan, boikot. lepas sebulan dua, senyap dah tanpa apa=apa tindakan lagi dah...

kesehaRian Ra-Kun said...

semoga kita tidak saling melupakan.

mR.sYaH said...

entri yg sangat2 bagus..
teruskan berdoa untuk saudara seagama dgn kita..

qamarguyz said...

to Ayue Aishah:
m0ga mendapat manfaat..
kdg2 kita selalu alpa & lupa bila hadirnya hari bahgia nan mulia

to Ezao' Edogawa:
thanz =)
cuma meluah rasa apa yG terasa

qamarguyz said...

to Peminat Katie Holmes:
thanz..
lepas ni ley jadi peminat Ismail Haniyeh plk..huhu ;)

to alfaratisyah:
'sesungGuhnya dlm kesyahidan itu ada kemuliaan'.. syukran atas perk0ngsian, melengkapkan lg semangat dan hujah perbincangan kita di sini

qamarguyz said...

to Mohd Shahrul Hafizi:
malangnya masyarakat kita selalu b0ikot bermusim jew..mana nak jalan..huhu.. thanz =)

to Slave of Almighty:
w'slm..
InsyaAllah..
sama ada ia sbg kifarah, bala atau ibtila', semuanya ada hikmah yG perlu direnung & difikirkan..
syukran atas perk0ngsian

qamarguyz said...

to Aidi-Safuan:
s0kongan kita bermusim..
nak tunggu b0m berguguran dan memakan k0rban dulu baru kec0h..sedangkan mereka di sana hari2 ditindas & merana..s0 Jangan Lupakan Mereka

to kesehaRian Ra-Kun:
agreed with u.. =)

to mR.sYaH:
InsyaAllah..
sama2 kita ambil kesempatan memanjatkan d0a di Ramadhan penuh keberkatan ini..

gooseberries said...

salam,

semoga mereka semua akan mendapat keadilan..

:)

tot tot kecik said...

salam..

semoga mereka mendapat kehidupan yg aman sementara mereka masih bernyawa di dunia ni...



smile always :)

~~oOpEt~~ said...

xjmpe cbox..terjah sni :)

meowwmania said...

nukilan yg hebat

smoga kita tak lupa pd yg memerlukan..

Hanafana said...

Salam,
Sentiasa beringan kepada yang memerlukan..

alfaratisyah said...

Qamar: ~hidup mulia atau mati syahid...~
ya...ada kemuliaan dlm keduanya, dan cuma itu yg harus tinggal bagi kita utk kita pilih dgn mata hati...

zulkbo said...

Salam Azrai..
lama menghilang..?
pie palestin ka?
semoga anda selalu
sihat dan di berkati
di bulan penuh rahmat
ini..

syarifah radiah ibrahim said...

salam.

moga Palestin sentiasa dalam hati semua umat Islam.
moga mereka sentiasa dalam doa kita.


*ps: manusia ini fitrahnya pelupa, harus selalu diingatkan.
jazakallah di atas peringatan.
:)

missgee said...

Jangan kita hanya gembira
Tanpa berfikir ada saudara kita
yang bersedih hiba..

Doa bersama-sama
mudah-mudahan mereka dilindungi
Allah..

pacifist said...

salam ziarah sahabat.
gembira dan terharu bila sahabat blog menyelitkan kisah penderitaan umat islam spt kisah palestin dll.sbg peringatan/pedoman kpd sahabat lain.kisah terpencil bg sesetengah org.moga memberi kesedaran betapa perlunya kita sebagai umat Islam ambil peduli nasib saudara seakidah kita.lbh2 lagi dlm bln ramadhan g mulia ini.dunia/geografi kita dgn mereka berbeza ttp tujuan kita ttp sama.
-sudah tiba masanya kita mengurangkan kepentingan peribadi utk kepentingann ummah.
-hak mereka ada pada kita
-mainkan peranan dr sekecil-kecil hingga yg paling besar/utama (jika mampu)

qamarguyz said...

to gooseberries:
w'slm..
InsyaAllah..
m0ga kita semua jg dilindungi dr kezaliman.. =)

to tot tot kecik:
w'slm..
m0ga kita semua jg mendapat 'kebahgiaan' spt mereka..
Hakikatnya mereka bahgia dlm derita, sdgkn kita sengsara dlm ketawa..
pEace! =)

qamarguyz said...

to ~~oOpEt~~:
huhu..
kiri kanan chatb0x..
takkan satu pun tak timbul? =)

to meowwmania:
thanz sis..
harapnya begitulah..
msh ramai insan yG memerlukan di dunia ini..

qamarguyz said...

to Hanafana:
w'slm..
Ingat sepanjang masa..kenang sejarah yG tercipta..ayuh umat Islam sekalian!

to alfaratisyah:
benar..
hanya dengan pandangan hati dapat ditemui iman..baru terpimpin pandangan mata dlm mencari Tuhan

qamarguyz said...

to zulkbo:
w'slm tuan..
adeii...pi Palestin pulak..hehE..
ada jew kat bumi UKM nan bertuah nie..juz tak dapat selalu muncul di dunia maya lg..
syukran atas d0anya

to syarifah radiah ibrahim:
w'slm..
betul tue sis..
bila duk berbuka p0se ngan megi jew tu baru la teringat kat mereka yG lebih menderita kan..s0 sama2 la kita saling beringat & menyampaikan..tanpa mngira musim

qamarguyz said...

to missgee:
amEen..
banyak perkara yG dapat kita pelajari dr penderitaan ini sis..
beraya nanti jangan sampai membazir yer..huhu

to pacifist:
w'slm..
syukran ala ziarah..
tepat sekali penelitian sahabat itu..isu Palestin bukan s0al garis sempadan semata2..hak mereka menjadi tanggungjawab kita.. wajib berusaha dengan apa yG terdaya..
thanz atas perk0ngsian =)

ahsfantasy24 said...

ku doakn yg trbaik utk mreka..
hnya itu yg mmpu ku lakukan~

thanx wak tu pkongsian nie,
sntiase tkngkn mreka..

Hana Faza-same person said...

apapun keadaan kita, kena tetap bersyukur sebab sekurang2nya kita, ada lagi orang langsung tak punya apa

~ar!eyko san~ said...

kecian nye mereka.anakanak kecil tapi hidup nye dilimpahi butirbutir peluru. penuh dgn letupan bom.

sangatsangat bersyurkur menjadi anak malaysia..MERDEKA!

ainhany said...

salam azraie,

ALLAH AKBAR!! Gaza kau bersama ku, pulusku utkmu, rentetan jihadmu ku abadi, kasihmu tak bertepi dan doa ku iringi.
insya allah kemenangan milik kita!!
TAKBIR

Cik Yuki said...

kita lakukan apa y terbek.~

Aidi-Safuan said...

mungkin sebab kita berada dalam keadaan yang aman jadi kita cam kurang paham dengan kesengsaraan diorang. sebab tuh ade yang pandang ringan isu-isu sebegini...

qamarguyz said...

to ahsfantasy24:
berdoalah tanpa jemu..
apa yG termampu sama2 kita bantu..
sama2, m0ga mendapat manfaat

to Hana Faza-same person:
agreed with u..
jangan selalu mendongak langit, tapi selalulah menoleh ke tanah

qamarguyz said...

to ~ar!eyko san~:
peliharalah kemerdekaan ini, kerna ia bukan terjamin secara t0tal..malah kita terus dijajah dr banyak sudut.. m0ga kita & mereka mendapat perlindungan Yang Kuasa

to ainhany:
Allahuakbar!!!..
w'slm kak..
terus la nyalakan api jihad & perjuangan..walau dr jauh..
kemenangan mmG milik kita, hanya masa yG menentukan

qamarguyz said...

to Cik Yuki:
baik b0ss!

to Aidi-Safuan:
kurang faham dan tidak mahu faham..
lalu kuranglah sensitiviti & rasa prihatin..maka menjadi tanggungjawab bersama untuk terus memberi penerangan