Wednesday, June 16, 2010

Berjalan Tanpa Henti..



“Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula.
Namun seandainya mati punca perpisahan,
biarlah hidup ini membawa erti yang nyata..”

“Apabila engkau ingin mengambil seseorang menjadi teman,
maka buatlah dia supaya marah kemudian
suruh orang bertanya kepadanya tentang dirimu & rahsiamu. Sekiranya ia menyatakan yang baik dan menyembunyikan rahsiamu, maka ambillah dia menjadi sahabat..”


Apapun yang terjadi
berjalanlah tanpa henti..
air mata tertahan waktu untuk dijatuhkan
nanti kita kan tahu
betapa bijaknya hidup

Sepahit apapun ini
pelajaran yang bererti
semoga kepermegianmu
tak akan merubah apapun

Semoga mampu kulawan kesepianku
nanti kita kan tahu
betapa bijaknya hidup
apapun yang terjadi
berjalanlah tanpa henti…

45 comments:

cik pingu said...

berjalan tanpa henti.
menyusuri liku2 hidup duniawi.
yang penuh onak dan duri.
belajar untuk hidup sendiri d dunia pinjaman ini.



:)


jgn berhenti berjalan, selagi nyawa dikandung badan!

sugar2 kapas strawberry said...

hdp xsemestiny manis je kn.

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] said...

wahhh
begitu puitis

cantik bahasa yg di gunakan
jgn copy n paste dh lh...

egee

Hana Picca said...

hidup satu kertas lukisan
kita mencorak, mewarna dan mencantikkan
biar pahit utk ditelan
itulah nilai sebuah kehidupan

~ar!eyko san~ said...

puitis nye.
lurve thi part

"“Apabila engkau ingin mengambil seseorang menjadi teman,
maka buatlah dia supaya marah kemudian
suruh orang bertanya kepadanya tentang dirimu & rahsiamu. Sekiranya ia menyatakan yang baik dan menyembunyikan rahsiamu, maka ambillah dia menjadi sahabat..”"

~fisha~ said...

loce ct!hehehe...

Azrai Ahmad Zamri said...

to cik pingu:
huhu..
dia pun nak berfalsafah juga yer..nice! ;)
berjalan tanpa henti, selagi masih ada kaki..kui3

to sugar2 kapas strawberry:
a'ah..tak semanis gula2 kapas perisa strawberi ;)

reen_sofee said...

berjalan tanpa henti!
tapi rase tak mampu lagik!
kalau boleh mahu berhenti!
*sigh

Azrai Ahmad Zamri said...

to m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn]:
huhu..mmG puitis..
tapi ini bukan puisi nukilan sendiri..tapi lebih kepada mutiara hikmah yG selalu dik0ngsi di laman ini..c0py paste dr simpanan peribadi =)

to Hana Picca:
kita ibarat pensil yG menc0rak & mewarnakan..tapi jangan dilupa pada kuasa 'tangan' yG menentukan..DIA segala..

Azrai Ahmad Zamri said...

to ~ar!eyko san~:
huhu..
nanti sis ley la try wat cam tu yer..
ujian buat mencari..sahabat nan sejati..

to ~fisha~:
uik! bahasa apa tu..
tak faham la ;)

to reen_sofee:
jangan!! jangan sis..
nanti tertinggal keretapi.. ;0
m0ga tabah harungi langkah ini

zulkbo said...

SALAM AZRAI..
saya setuju pandangan anda
memang susah nak cari sahabat
teman sejati..kadangkala ada para
suami2isteri sendiri membuka
keburukan suami masing2..nauzubillah

meowwmania said...

apapun yang terjadi
berjalanlah tanpa henti
air mata tertahan waktu untuk dijatuhkan
nanti kita kan tahu
betapa bijaknya hidup

Sepahit apapun ini
pelajaran yang bererti
semoga kepermegianmu
tak akan merubah apapun

Semoga mampu kulawan kesepianku..woooo eh! ternyanyi pulak cett ;)

ainhany said...

salam adik Az

kesibukan mmbataskan pertemuan, namun tinta ini masih mampu berbicara..

Berjalanlah
lagi
dan lagi..

nanti kan terhenti
tanpa kau sedari
perjalanan tak berguna lagi

mR.sYaH said...

:)

moga kita mendapat sahabat yg baik dan kita menjadi sahabat yg baik..

semoga kita juga mampu melawan kesepian..:)

Eye_nee said...

Salam Bro..

Berjalanlah tanpa Henti
Namun melangkahlah Penuh Hati-hati
Andai Lelah Datang Menghampiri
Muasabah Rohani kenali Hati
Hanya Jika Kau Sedar Kemampuan Diri
Keyakinan Tidak akan Menghindari
Teruskan..Berjalanlah Tanpa Henti

MSR said...

Berjalanlah tanpa henti
Kalau tak larat tumpanglah bas dan lori
Sesakit manapun kaki ini membawa diri
Tak sesakit kaki terkena pokok berduri
Kalau tak mampu berjalan maka cubalah berlari
Namun jangan menyesal di kemudian hari
Kerana penat sudah tentu kena berhenti
Kalau berjalan sudah tentulah tidak berhenti
Oleh itu berjalanlah tanpa henti...

p/s - aku tak pandai bermadah..huhu

izzah said...

pengalaman mengajar erti hidup utk melangkah dewasa..

SyuQ said...

langit x selalunya cerah dan langit x selalunya mendung. sebagai manusia, kita x kan lari dari menghadapi ujian dimuka bumi ini.

terus melangkah dan hadapinya dengan tabah... disetiap langkah pasti akan ada khabar yang menggembirakan

Penulis Seni said...

wah,..de lagu siti..klu tak larat berjalan merangkak, yg pasti gerak ke hadapan bkn ke blakang..

nak tau org tu baik & berakhlak tgk perilaku nya ketika marah..yg namanya sahabat tak kan khianati kwn sndri wlu apa pun yg tjdi..apa lagi mgaibkn..

BalqisShafiqa said...

salam ziarah.
saya sebenarnya takut kehilangan seseorang yg disayang.

nanti terasa terlalu sepi sebenarnya.

Azrai Ahmad Zamri said...

to zulkbo:
w'slm tuan..
begitulah keadaannya..
bukan setakat sahabat, malah famili sendiri pun kadang2 sukar dipercayai..m0ga kita dilindungi

to meowwmania:
sedap suara ;)
lagu ke ni? siapa nyanyi?
saya pun tak tahu..huhu

Azrai Ahmad Zamri said...

to ainhany:
w'slm..
bz yer kak..tak mengapalah..
ada masa tinta menulis lagi =)
selagi mampu melangkah, sama2 kita kutip bekal itu secukupnya

to mR.sYaH:
m0ga2 begitulah..
masih tercari2 sahabat sejati =)
huhu..

Azrai Ahmad Zamri said...

to Eye_nee:
w'slm sis..
huhu, ni sambung lirik lagu tu ke?
s0ry la..sy tak pandai nyanyi2 nie ;0
nyway bagus mesej yG disampaikan

to MSR:
sesekali bermadah sinis membuatkan hati tersenyum..nice! ;)
ayuh teruskan berjalan..
tidak kira pakai kaki, teksi mahupun l0ri..asal kita sampai ke destinasi!

Azrai Ahmad Zamri said...

to izzah:
agreed with u..
belajarlah dr universiti kehidupan =)

to SyuQ:
langkah itu syarat pertama menuju kejayaan..menuju kemenangan..
tiada sebab untuk kita berhenti melangkah, melainkan bila telah tamat masa permainan!

MiloMasihPanas said...

teruskanlah berjalan hingga mencapai tujuan...

latest entri, ♥♥aku nak kembali kezaman kanak-kanak♥♥

MiloMasihPanas said...

teruskanlah berjalan hingga mencapai tujuan...

latest entri, ♥♥aku nak kembali kezaman kanak-kanak♥♥

Azrai Ahmad Zamri said...

to Penulis Seni:
0ic..lagu siti rupenya..
bila da yG sebut, baru perasan cam pernah terdengar..hafal ek? ;)
betul2..
tapi bukan mudah nak ketemui kawan cam tu..kawan makan kawan, kawan tikam kawan..banyak

to BalqisShafiqa:
w'slm..
usah takut, kerana ketakutan itu satu pGakhiran..InsyaAllah, patah tumbuh hilang berganti =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to MiloMasihPanas:
InsyaAllah..
selagi masa masih panjang =)
syukran ala ziarah

tot tot kecik said...

salam..

sama juge seperti jgn berpatah balik..teruskan perjuangan mahupun dugaan yg mendatang bakal membawa maut sekalipun..

p/s: hai pkcik azrai..sy xtgglkan kamu..xlarik pn..ade je..jgn risau.. :)


nyempit link utk sumbangan kpd GAZA..

http://akucontengkaubaca.blogspot.com/2010/06/mari-beramal-your-voice-for-gaza.html

silalah lihat..

White Bird said...

rangkap ke2 sangat2 suka.. itu la yg wb apply dlm hidup wb dlm proses mjadikan insan bbf

si[jari] telunjuk said...

weee.....jalanlah penuh tertib agar tak terlanggar batas padi...jalanlah...bertebaran di atas muka bumi ini..sesunggunya bumi ini luas..mari terokai...


ingatan untuk diri "andai kita gagal...berjalanlah...teruskan lagi...kita perlukan masa yg lebih panjang untuk mencapai tempat yg dituju..tujuan nya sama seperti mereka tapi laluannya berbeza.."

APAN said...

ayat cantek bro... :)

syuQ said...

LIKE!
“Apabila engkau ingin mengambil seseorang menjadi teman,
maka buatlah dia supaya marah kemudian
suruh orang bertanya kepadanya tentang dirimu & rahsiamu. Sekiranya ia menyatakan yang baik dan menyembunyikan rahsiamu, maka ambillah dia menjadi sahabat..”

Cik Yuki said...

coolll..

Azrai Ahmad Zamri said...

to tot tot kecik:
w'slm..
a'ah..itu la maksud lirik ni k0t.. berjalan tanpa henti, terus menuju ke depan..bukan berpatah ke belakang =)
huhu..kalu nak lari gthu ar, kita lari bergilir2..kui3!
thanz 4 da inf0

to White Bird:
betul?
mesti macam2 ragam yG wb jumpa kan..ley la k0ngsi.. =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to si[jari] telunjuk:
agreed with u..
satu kata..seribu m0tivasi..
syukran atas peringatan, m0ga kita ketemui jalan itu..jalan nan lurus..
walau berdepan onak & duri berpanjangan

to APAN:
huhu..dis time c0py paste je br0..
sekadar renungan bersama

Azrai Ahmad Zamri said...

to syuQ:
thanz..
tapisan dalam persahabatan..
m0ga ditemui mana kaca mana intan

to Cik Yuki:
huhu..
thanz ;)

gades ain said...

nice sgt sgt sgt sgt bro! suke! BERJALAN LAA TANPA HENTI. langgar jugak lampu merah! tayah benti. heee!!

Nurul Harun said...

kadang tak sanggup nak teruskan jalan yg penuh berduri ni, bro. hurm.

uNcLeJoE said...

selagi diri ini mampu melangkah... akan terus berjalan tanpa henti..

nasihat yang best ... dan semamng nye amat berguna..

etuza said...

Azrai..
Selagi hidup ni kita kena teruskan perjalanan..perjalanan menuju taqwa.

Azrai Ahmad Zamri said...

to gades ain:
thanz..
huhu, jalan jalan juga sis..
tapi syarat peraturan mesti dipatuhi..DIA da aturkan sebaiknya, demi keselamatan kita..agar tidak terbabas & tersesat =)

to Nurul Harun:
sanggup 0r tidak bukan pers0alan lg sis..kena redah jua..tak kira menang atau syahid

Azrai Ahmad Zamri said...

to uNcLeJoE:
kalu tak mampu melamngkah kita merangkap..kalu b0leh terbang kita terbang..yG penting tetap dalam perjalanan tanpa henti ;)
terima kasih..

to etuza:
benar pakcik..
itulah satu2nya perjalanan menuju ke destinasi =)

NURJANNAH said...

andai ia adalah suratan takdir..terima dgn redha...lapangkan dada..walau di uji dgn ujian hati...

bertunang dengan ILMU..
walau berpisah ...
walau terpaksa tinggalkn kenangan itu..
walau terpaksa memilih ilmu...
Walau terpaksa mgorbankan hati
bt kerana ALLAH..
sebab cinta dan takutkan ALLAH
jangan pernah BERHENTI
walau slangkah.......

qamarguyz said...

to NURJANNAH:
menarik sekali frasa nukilanmu..
bertunang dengan ilmu,
perjalanan tanpa buntu..
hingga ke akhirnya =)