Saturday, June 12, 2010

Ayat-Ayat Cinta



TAG 16 : AISYYAH


Misi - buat ayat sekreatif mungkin mGgunakan huruf A hingga Z..
Aku termenung sendirian di kala malam menjelang..
Bila hati makin tidak keruan..
Cuma pungguk menemani bagai merindui sang bulan..
Dia telah pergi jauh membawa diri..
Entah bila kan bersua lagi?
Frust juga tiap kali mengenangkan nasib ini..
Gerangan siapakah yG merancang semua yG terjadi..
Hingga sanggup memisahkan dua sej0li..
Ingatkan panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengah hari..
Jika sudah namanya cinta, beginilah sakitnya sebuah perpisahan..
Kalau sudah namanya sayang, beginilah deritanya  sebuah pengakhiran..
Lalu bagaimana lagi hendakku tangiskan..
Mungkin inilah takdir yG telah ditentukan..
Namun aku perlu redha dan tabah menempuhi..
Ombak di hati perlu segera dilitupi..
Pasir di jiwa jangan sampai merancuni..
Qalesya… aku lepaskan dirimu kini..
Rintih hatiku sudah berlalu pergi..
Sampaikan salamku pada dia si teman baru..
Terima kasih atas segala pengalaman yG kita buru..
Untuk segalanya..demi segalanya..
Very nice to meet U’..
Walau hanya seketika cuma..
X-c0uplemu ini tetap mend0akan yG terbaik buatmu..
Yang baik kita jadikan teladan, yG buruk menjadi sempadan..
Zaiful… peliharalah Qalesya ku ini sebagai isterimu!..


..m0nolog ini hanyalah rekaan semata-mata..tiada kaitan dengan yG masih hidup atau yG telah meninggal dunia..

p/s: Tag ni cam menarik..mencabar & mGuji minda kreatif masing2.. maka mana2 blogger yG berminat untuk mencubanya silalah yer..maklumkan kat sy di ruangan k0men, nanti da siap inf0rm laa..sy nak baca jugak =) then b0leh la kalian tag rakan2 blogger yG lain...

38 comments:

AMIR KOMENG said...

Sok ko buat 1..2...3...4...5..6...7...8...9...10..plak

nazihahnaiem said...

nice!
hehe.... =)

Hasrol Nizam said...

semart ni..kalau kena buat, mau satu hari fikir.. :D

En iLham said...

ko mmg terror la dalam mengukir ayat2 puitis ni
kagum sungguh rasanya
hehe

reen_sofee said...

huhuhu
neh kesah sendiri ke rekaan?

perempuan itu said...

taddaaa...dah try buat ayat tuh. susah bangat deh rasanya. m0w pecah kepala lutut.

Idalara said...

Aduhai...
luruh jiwa raga..
saat membaca 'aya2 cinta ini...'
seakan sama dengan apa yg aku alami..

hehehe..very2 nice.

sHaiRA haIFA said...

menarik untuk di baca...

tot tot kecik said...

salam..

hehe kamu ke ni pkcik..??

:)

~ar!eyko san~ said...

wahhh...cretif nye..nk try gak la..tp nti dh siap ary ckp.huhu

Dhada Yahaya said...

Whoww betui2 ayat cinta ;P

Ena said...

salam..

rajinnya jawab tag.. heheh.. bagus2x.. :)

Azrai Ahmad Zamri said...

to AMIR KOMENG:
1x2=2
2x2=4
3x2=6...
hehe..ley kan?

to nazihahnaiem:
hehe..TQ =)

to Hasrol Nizam:
huhu..
payah gak nak fikir tu..
mahu amik masa sejam ;)

Azrai Ahmad Zamri said...

to En iLham:
huhu..
jangan la kagum, takut pulak..
sikit2 tu pandai la juga bermain kata ;)

to reen_sofee:
huhu..
ni mesti tak baca penutup kan..
da terang2 cakap rekaan semata2 ;)

to perempuan itu:
ehk, da pernah buat 0r baru buat?
kalu baru buat nak pi intai2 jugak nie..hehe

Azrai Ahmad Zamri said...

to Idalara:
hehe..
akak ni mmG r0mantis s0kmo la.. =)
TQ selalu singgah membaca

to sHaiRA haIFA:
sedap nama kamu..
kat cni mmG banyak yG menarik, singgah la selalu..hehe =)

to tot tot kecik:
w'slm..
pakcik plk..abG la! hehe ;)
apa yG kamu ni?
kalu kesah ni takda kaitan ngan sy pun..rekaan semata2

Azrai Ahmad Zamri said...

to ~ar!eyko san~:
OK..ary sure lebih kreatif kan ;)
nanti cakap ea..part huruf susah tu tak tahu la nak letak apa selain nama khas..huhu

to Dhada Yahaya:
baru sis tahu..
tu baru sikit tu ;)
hehe

to Ena:
w'slm..
kalu kering idea tag la jadi penyelamat..huhu

cikkiah said...

waa...spchlsss...huhuh

meowwmania said...

wahh kreatifnya..two thumbs up!

p/s: mnta maaf sy xkreatif jdk sy xamik heee~~

NUR JANNAH said...

salam..sungguh kreatif kwn saya ni..selamat berkarya...

mon monde said...

wah benar kreatif...suara hati yang terdalam ya??? salam kenal.....

S.I.T.I said...

wahh..kreatif betol eh? ^_^

zulkbo said...

salam..
yang nyata seperti
luahan cinta lama..
yang pergi usahlah
di rindui..cari lah baru
sebagai pengganti

gades ain said...

perghh bro. ayat baek punye. dulu amek sastera ke? hihi. jalan citer sgt baek & flow sgt tersusun. best best! 2 thumbs up utk bro ;D

Azrai Ahmad Zamri said...

to cikkiah:
hehe..
ser0nok yer mmbaca ayat2 jiwang ni? ;)

to meowwmania:
thanz! =)
hehe..takpe..
kalu suka jew suruh amik..

to NUR JANNAH:
w'slm..
tapi kamu lebih kreatif taw..berseni lg =)
syukran

Azrai Ahmad Zamri said...

to mon monde:
salam ukhwah =)
huhu, takda la datang dr hati..
juz dr fikiran yG mendatang

to S.I.T.I:
sis tak nak cuba?
mana tahu lebih kreatif dr sy =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to zulkbo:
hehe..
mana ada la tuan..
juz rekaan semata..
yG baru dah lama ada, tak perlu dicari lagi =)

to gades ain:
hehe..bagus k0men nie..
ley jadi pGkritik tetap sy ;)
sis pun selalu berkarya kan..student sastera ke?
sy tak amik sastera pun..maybe da bakat semulajadi, n minat jg k0t

NUR JANNAH said...

kreatif??..dulu saya ambek seni ke?saya tak ingat ape2 pun..:(

aimy said...

wawawawa nice3...
kreatif ke jiwang??hahahaha

etuza said...

Salam..ziarah
Kasihan..putus cinta, yg patah akan tumbuh yg baru dek oi...
Tahnih kreatif A - Z.

✿nenek moden✿ said...

pakcik!!!huhu..dulu,pernah join motivasi an,org tu bagi beberapa perkataan je aw..pastu..kita kena reka jadi cerita..merapu meraban jadinyee...heheh..tapi,yg pakcik punyee ni,nek suka ar..hehe..mcm cerita yg sedih..hehe..kekasih hati dah tak jadi milik sendiri..

bagus2!!

Sofia said...

kreatif lg inovatif..

ini mmg bakat semulajadi qamarguyz...

p/s: siapakah qalesya itu? kekeke...

gades ain said...

ahaha. bole ajehh kalo nak jadi pengkritik tetap bro. heee! ouhh! ingat kan bro amek sastera, ain pon bkn bdk sastera, bdk aliran sc tp minat seni. huuu~

Azrai Ahmad Zamri said...

to NUR JANNAH:
yer la k0t..
apa2 pun tanya la ur famili, tentu byk di0rG ley bantu =)

to aimy:
2 in 1 k0t?
hehe ;)

Azrai Ahmad Zamri said...

to etuza:
w'slm..
ehk, ner da putus cinta la pakcik..
ni rekaan semata2,,
takda kena mGena pun =)

to ✿nenek moden✿:
huhu..
cam pernah main gak cam tu..
tp yG ni lagi mencabar taw..try la! ;) thanz..kesah cdey kan..
nenek tak nangis ke baca nie? kui3!

Azrai Ahmad Zamri said...

to Sofia:
huhu..
bakat semulajadi?
maybe ;)
Qalesya tu watak rekaan cuma..nak cari nama mula huruf Q kan..teringat Qalesya dlm drama kanak2 kat astro

to gades ain:
bagus2..
kalu cam tu selalu la lepak cni k ;) huhu..sama la kita..sape kata student sains tak ley bersastera kan

Wasatiah Gurlzz said...

br nk tnya Qalesya tuh gf kamu yg ke brape...hahahaha...rupernya rekaan semata2..kah3....

tetiba rs lapor...bye, nk g mkn sat..huhu

gades ain said...

betol! budak sc jugak pandai berkarya. hihi! oke bos! akan selalu lepak sini laa ;D

Azrai Ahmad Zamri said...

to Wasatiah Gurlzz:
huhu..
banyakny gf sy?
mana tahu nie.. ;)
makan s0kmo..tp tak besar2 pun..

to gades ain:
huhu..
sila2..da lama tak menulis cerpen..
rasa nak buat jew..