Friday, April 16, 2010

Monolog Cinta 1


Tiada kata yang
mengungkapkan tanya
Tiada bahasa yang
menjelaskan jawapan

Tapi rahsia di hati
memang sukar dilindung
Bila wajah jiwa mula
  berlagu ceria

Biar diam berbicara
jaliNan kAsih
anugerah-Nya tetap 
terbuka..

27 comments:

Farah-Izzaty said...

rahsia di hati tak siapa yg tahu..
=)

DR sakura said...

biarlah RAHSIA...hati...perasaan..tidak siapa lbh thu..mlainkan kehendak ALLAH..kematian..jodoh...rezeki..
ALLAH tntukn..

lbh baik diam dri berbicara..
senyap..sayup2..ngr matahari terbit
menjdi saksi..apa y terjadi

manna_salwa said...

salam,

rasa kasih tu anugerah,
betullah..
walaupun diri berahsia, hati xkan berdusta kan..

semoga saudara sentiasa berada dalam Kasih yg di Rahmati n di Redhai..
insyaAllah..

Nuraisyyah said...

"tidak slah menyayangi sesorang, syg la sesiape pn..namun biarla ia rahsia krenye ia mmudhratkn dri dn org laen. Sesungguhnya CINTA ILAHI itu lebih mbuahkan kebahagian..." hehe..ske ayat ni..sje nk share..:)*****

Hana Picca said...

kasih sayang itu kurniaan Allah.. kerana Dialah Maha Pemilik Kasih Syang yang Agung...

fikaryna said...

kasih sayang akan sll mengharmoni ka..hargai la kurnia Ilahi tersebut..

zOuL_iMMe said...

Ada cinta yang mencari Tuhan. Dalam diri.
Ada cinta mengejar pelangi palsu, terlupa bunga-bunga di bumi.

zulkbo said...

SALAM
Berjiewang kita hari ni
he he..menarik!!

etuza said...

Salam
Alamak azrai pcik ketingalan keretapi ke ni?...sibuk memanjang ni...ada saja hal. Petang ni baru dapat jalan2 ke laman blog kawan2.
Harap gembira selalu

Azrai Ahmad Zamri said...

to Farah-Izzaty:
hehE..betul2..
tapi kena pandai jaga juga, kdg2 apa yG tersirat di hati boleh tersurat di wajah..

to DR sakura:
agreed with u..
biarlah hanya Tuhan yG menjadi saksi..& acap kali lidah berbicara, selalunya hanya ilusi kata..
d0nt worry

Azrai Ahmad Zamri said...

to manna_salwa:
w'slm..
benar..kasih sayang itu anugerah, fitrah yG perlu dijaga agar tak timbul fitnah..
InsyaAllah, syukran atas doanya.. =)

to Nuraisyyah:
hehE..
ayat sape tu? nice words.. ;)
thanz atas perkongsian..
benarlah apa yG terungkap

Azrai Ahmad Zamri said...

to Hana Picca:
benar..
kerna itu sayangilah Sang Pemberi terlebih dahulu sebelum menyayangi apa yG diberinya..

to fikaryna:
harmonikan ia dengan petunjuk Ilahi..
InsyaAllah..kekal selamanya =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to zOuL_iMMe:
frasa yG cukup indah & bermakna..
m0ga menjadi teladan & sempadan..syukran =)

to zulkbo:
w'slm..
hehE..sekali-sekala tuan..
menanam bunga2 kebahgiaan dalam diri ;)

Azrai Ahmad Zamri said...

to etuza:
w'slm..
hehE, takda la pakcik..
tertinggal satu naik la yG lain.. ;0
thanz yer..sibuk2 pakcik pun masih setia menjenguk ke laman ini..
lebih gembira dengan kunjungan rakan2 blogger semua.. =)

CikGadis said...

"biar diam berbicara"

mungkinkah suatu kisah gembira?
hehe

pooh said...

macam mengaharpkan sesuatu je. ehehe

btw..I change my url. link me back k..tq:-)

Nur Su'aidah said...

wahhhh! cm jiwang gitu :)

Amirah Rashid said...

rumah terbakar nampak asap, hati terbakar, tak siapa yang tahu.

alamak, ni ayat karam singh walia la pulak. hehe ;D

Azrai Ahmad Zamri said...

to CikGadis:
huhu..
kesah gembira di masa lampau.. =)

to pooh:
huhu..
mGharapkan apa tu yer.. =0
nyway thanz..will add urs

Azrai Ahmad Zamri said...

to Nur Su'aidah:
hehE..
bukan selalu ;)

to Amirah Rashid:
hehE..
tu la pasal.. ;0
tapi hati sape yG terbakar?

Nur Su'aidah said...

ta tau. ta tau :)

✿bieyra dhamira✿ said...

uih..ni pakcik yg wat ke???

rizal jabai said...
This comment has been removed by the author.
rizal jabai said...

cinta dalam hati...


tiade siape yg dpt mendalaminya


tapi bukan semua yg dpt merasainya..

yg belum memilikinya tak boleh menafikannya

kerana dalam hati ada cinta

namun tak terluah dengan kate2

namun emosi yang berbicara didlm hati insan yang bercinta

Azrai Ahmad Zamri said...

to bieyra dhamira:
uik makcik!..
sy la yG buat..
kenapa? tak percaya.. ;0

to rizal jabai:
huhu..
abG ensem kita da mula bermadah bicara..nice! ;)

si[jari] telunjuk said...

tiada kata yang harus kulafazkan kerana hati kita telah bertautan...

tiada lagu yg perlu dinyanyikan kerana irama di hati sudah sehaluan...

haha....
yeay~~~jiwang itu dihati..jiwang itu KAMU..ngee

Azrai Ahmad Zamri said...

to si[jari] telunjuk:
huhu..
bermadah kata juga dia..
boleh tahu hati siapa yG bertautan tu? ;)
hehE..jiwang menjiwangi