Sunday, April 18, 2010

Aduhai 'Kasutku'..



TAG 8 :  SUAIDAH
Baru-baru ini aku telah ditag oleh cik akak s0rang ni mengenai kasut yG paling disukai.. (p0mpuan mmG kasut bertimbun kan? huhu..) Tetapi memandangkan aku tidak mempunyai sebarang kasut buat masa & detik ini, maka hanya inilah ‘kasut’ yang aku ada & paling aku sukai…


Jenama: 'kasut kulit' (ori) cap 'Berkaki Ayam' 

Warna: c0klat kot..

Harga: tidak ternilai harganya..anda mahu? Aku tak nak jual k..

Tahun beli: 1988

Sebab beli: act ak tak mintak beli pun..tetapi dihadiahkan oleh-Nya Yang Maha Pemurah..syukur alhamdulillah

p/s: sumpah aku tak da sebarang kasut sekarang..kasut sukan da rabak, kasut f0rmal da buruk & dibuang..kasut zaman dulu kala lagi la tak masuk list..s0 bagi sesiapa yG bersimpati dengan nasibku ini, hulurkan tangan ringankan beban OK…hehE

57 comments:

cik kotak said...

salam ziarah...
wahhh...sgt mahal kasut encik azrai..tak mampu dibeli di mana2 kedai pun di serata dunia..


jagalah ia sebaik mungkin, peliharalah ia dari sebarang kekotoran dan gunakanlah ia dengan sebaik-baiknya..


kelak, "kasut" itu sendiri akan menjawab bagaimana kita menggunakan nya...=)

CikGadis said...

kasut yg trindah :)

.:reine:. said...

love ur choice of 'shoe'.. =)

a kl citizen said...

cantik kasut

saya pun ada sepasang , cap yang sama juga

Norgadis Labuan said...

Wah! Kasut asli tu... mahal dan bukan untuk dijual hehehe....

etuza said...

Salam Azrai.
Tak pernah terfkir tayang kaki ni.
Kreatif dan nilai menghargai kurniaNya. Hargailah kasut tu, cintai, jagai dan bawa ke rumah Allah yakni surau atau masjid. Insyaallah anyak manfaatnya.

adrinaqamarina said...

mne la cak cari kasut macam tu...
tak payah ganti-ganti pulak tu...
saiz sentiasa de...
;p

zOuL_iMMe said...

bro,pinjam 'kasut' kau..haha

Nur Su'aidah said...

hahaha. cayalah bro! :)
tahun 1988 ea, tersame la kan. xdenye akak ekk.

noor afzan said...

hha..cute nya kasut kamu..

Anonymous said...

salam awk..
kreatif btul jwb tag..
xpe2..nnt sy suggest awk kt
bersamamu demi meringnkn beban..kui3..
ape pun dlm lawak2 ni terselit seribu makne..
jga "kasut" awk tu baik2 ye..
kelak akn ditanya.. =)

✿bieyra dhamira✿ said...

huhu..pakcik..seb bek kaki pakcik xde kurap..hehehe...klu x,lagi fames kurap2 tu..hehe

Hot Mama said...

saya suka kasut anda..

saya pun ada..hehehe

syukur alhamdulillah

Azrai Ahmad Zamri said...

to cik kotak:
w'slm..
hehE..tahu tak pe..
limited editi0n taw ;)
InsyaAllah cik kotak..sama2 kita membersihkan 'kasut' masing2 bukan sj dr kekotoran fizikal tp batinnya jua

to CikGadis:
kamu punye tentu lebih indah..kui3!

Azrai Ahmad Zamri said...

to reine:
thanz sis.. =)

to a kl citizen:
huhu..
tp kualitinya maybe berbeza..
sama2 la kita memeliharanya =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to Norgadis Labuan:
hehE..
betul kak..
sapa yG nak jual kan?
kalu ada sy pun nak beli satu, simpan buat spare.. ;0

to etuza:
w'slm pakcik..
huhu, bagus la kalu dapat dinilai dr sudut itu..bukan niat sy untuk mGhina sesiapa, juz berk0ngsi kemegahan dengan 'harta' kurniaan Ilahi..kita selalu megah dengan harta dunia yG difikir diperoleh hasil titik peluh sendiri, sedangkan hakikatnya semua itu tidak mungkin diperoleh tanpa nikmat 'harta' anugerah Ilahi

Azrai Ahmad Zamri said...

to adrinaqamarina:
huhu..
tu la pasal..
senang keje, hati pun bahgia.. ;)
juz pandai2 la jaga, silap haribulan ia pun boleh memburuk..dan hilang..

to zOuL_iMMe:
ala br0..
kau punye lg lawa kan..
wat pe pinjam ak punye! ;0

Azrai Ahmad Zamri said...

to Nur Su'aidah:
hehE..
s0ry yer sis..ini je 'kasut' yG sy ada.. =) huhu, takpe la akak pun..gelaran yG sesuai utk mereka yG matang mGharungi hidup..kadang2 yG tua pun tak layak dipanggil akak..

to noor afzan:
hehE..
teng0k tuan la sis ;)

Azrai Ahmad Zamri said...

to anonymous:
w'slm..
syukran atas bantuan..
m0ga Allah memberkatimu =)
InsyaAllah, itulah yG hendak sy sampaikan..selalu kita ghairah menayangkan harta duniawi, hinggakn terlupa harta Ilahi yG mnyumbang kepada kemampuan kita untuk mendapatkan itu bukan..

Azrai Ahmad Zamri said...

to bieyra dhamira:
hehE..
yer tak yer jugak kan..
takpe2, lain kali kalu ada kita persembahkannya ;0

to Hot Mama:
hehE..thanz..
tp mama punye tentu lg h0t kan! ;)

Nur Su'aidah said...

muaahahah! kelihatan tua disitu. tamau. :)

hijabul crewz said...

kuakuakua...

await kaki tu ???
macam tak pernah men aktiviti lasak je....lembik jee gua tengok...haha


#jangan marah bro...

Azrai Ahmad Zamri said...

to Nur Su'aidah:
hehE..
nak juga terasa muda yer.. =)

to hijabul crewz:
hahAaa..mmG br0..
kaki tu da lama tak penerajang b0la, da gantung b0at skrG.. ;0

iKhRam said...

saudara azrai,
yang slalu difikiran hanyalah yang tersusun kemas di rak2 yang indah..
tanpa sedar yang membalut kaki kita tu adalah hiasan sebenarnya..
sedangkan 'kasut' kita ini yang selalu kekal bersama kita nnt,,
apapun yang tersirat dapat sudah saya baca.. saya pelajari sesuatu perkara. bersyukur dgn nikmat maha esa..

kaki saya dah tak sama seperti kaki syang dulu.. nikmat ini allah tarik.. allah bg pengajaran kepada saya....

blog dah update.. nak minta jasa tuan tolong bca.. !! huhuhu

zulkbo said...

salam azrai..nampai comel lak kaki tu..
hu hu hu..

Colourful life said...

hehe..kasut yang terbaik..he~

Amirah Rashid said...

tertanya2, brp saiz 'kasut' tu eh? :D

klcitizen said...

azrai

cap sama , kualiti memang berbeza
sebab akak punya dah lama dah dapat ni, kulitnya dah kendur
dah 44 tahun...

mamawana said...

Mama pung ada gak kasut ori cam tu, kaler lagi ada bunga2 boh inai (Mydin mari...ihik)

Nur Su'aidah said...

mestilahhh. sebab masih muda ni :)

DR sakura said...

salam...haha...kasut ana pun berjenama kasut kulit...tapi..
fesyen yang bertutuplah nanti nampak aurat pulak...y boleh tgk cuma akhowat je...klu ikhwan tgk jadi dosa..di hadiah oleh ALLAH sejak 7.2.1989...syukur sgt..

DR sakura said...

salam...haha...kasut ana pun berjenama kasut kulit...tapi..
fesyen yang bertutuplah nanti nampak aurat pulak...y boleh tgk cuma akhowat je...klu ikhwan tgk jadi dosa..di hadiah oleh ALLAH sejak 7.2.1989...syukur sgt..

rizal jabai said...

wahh..sop kaki.erkk

secantik-cantik kaki adelah kaki yg berjalan ke jln yg diredhai...

REMEDY said...

tanpa kasut ku mampu berlari 100 meter dlm 12 second...tapi dgn kasut kena tambah lagi 5 second...sungguh berat ko kasut...

Azrai Ahmad Zamri said...

to iKhRam:
agreed with u..
itulah yG sepatutnya kita nampak..
alhamdulillah, saudara dapat melihat mGgunakan mata hati..m0ga ada hikmah & pengajaran yG dapat diambil..

hmM..kenapa yer?
tp tak mengapalah..satu diambil beribu yG diberi..syukurilah..
Insyaallah, lepas ni sy pi jenguk balas =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to zulkbo:
hehE..
mmG c0mel pun..
sama c0mel cam tuan dia ;)

to Colourful life:
0f c0urse..
ada sapa yG boleh tandinginya?
huhu..

Azrai Ahmad Zamri said...

to Amirah Rashid:
huhu..
ni tanye2 ni nak belikn kasut baru ke? tujuh k0t.. ;0

to klcitizen:
takpe kak..
kualiti bukan takat pada pandangan zahir sj..kadang2 yG lama itulah lebih berharga, lebih banyak berjasa =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to mamawana:
hehE..
mesti cantik kan..
siap da bunga2 lg! ;0

to DR sakura:
betul2..
kasut p0mpuan lain sikit fesyen dia kan..ner ley tunjuk2 kat khalayak ni..huhu..m0ga kasut saudari memberi seribu kebaikan

Azrai Ahmad Zamri said...

to rizal jabai:
InsyaAllah..
itulah yG kita semua tujui..
m0ga ia menjadi saksi yG mGuntungkan

to REMEDY:
hehE..laju gak tu.. ;0
tp sedar tak sedar itulah hakikatnya kan..betapa ciptaan Allah lebih hebat

anastasyea said...

kasut kesayangan tu...

nasikputeh said...

hahaha..

kagum la..

ni custom made nye kasut..

xde di jual kat pasaran..

zulhilmi bdk blur said...

hihi...
terbaek..
kdg2 org tetap tak sedar kn..

mira amira said...

wah sejak 1988 ek. sy lak sejak 1992. huhu. pape pun syukur teramat. lg pon 'kasut' tu turut membesar bersamasama tuan empunyer bdn..hehe

Azrai Ahmad Zamri said...

to anastasyea:
sure..
sape tak sayanG kasut nie kan.. =)

to nasikputeh:
hehE..
tahu takpe..
yG da tak pakai ada la k0t jual kat pasaran gelap..cam bundle plk

Azrai Ahmad Zamri said...

to zulhilmi bdk blur:
huhu..
cam tu la..
kadang2 kita jarang nampak sesuatu perkara atau nikmat yG dah semulajadi ada, terlalu hampir atau terbiasa ada dengan kita..

to mira amira:
hehE..
itulah kasut yG terbaik..
lengkap sempurna, tiada tandingan =) syukur..peliharalah ia sebaiknya

ainhany said...

salam dik azraie,

tanpa kasut tak bererti mati
tanpa kasut tak bererti kusut
tanpa kaki mngkin tak bererti kasut tapi tanpa hati tak bererti hidup

wallahuaklam

Ibnu Jamaluddin said...

Banyak jasanya sang teman setia itu, hargailah masa ia ada dan jangan tangisi ia masa ia tiada. Ia hanya sebuah pinjaman sahaja. =)

CikGadis said...

eh.. ikram pun ada kt sni la

CikGadis said...

eh.. ikram pun ada kt sni la

missgee said...

Kasut tue betul2 original..
jaga baik2 tau :)
hehehe

محمد فردوس سعد said...

kasut yg x ternilai harganya..jga elok2..
hulurkan kasut la lau xde kasut..haha

acap said...

kasut ni terbaik. leh bawak masuk tido.

Cik Mirara said...

salam.
kasut paling cun!
hehe.

abg nk kasut ea??
boleh2.
mira bagi kasut mira nk??
saiz 6 la.
hehe.

Azrai Ahmad Zamri said...

to ainhany:
w'slm kak..
syukran atas pesannya..mainan bahasa tersusun kemas & indah, penuh makna..InsyaAllah sy faham apa maksudnya.. =)

to Ibnu Jamaluddin:
benar sekali..
pinjaman yG amat berguna & berharga..m0ga ia kekal selagi ada nyawa..ameEn =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to CikGadis:
huhu..cikgu da ketemu kawan dia plk kat sini..bagus2 =)

to missgee:
InsyaAllah sis..
hargai kurnia-Nya dengan mGingati DIA..sama2 kita pelihara anugerah terbaik ini.. =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to Muhamad Firdaus Saad:
hehE..
betul jugak..hulur kasut la, kenapa nak hulurkan tangan plk kan! ;0

to acap:
bukan cakap masuk tit0, bawak mandi pun boleh..tak payah susah2 nak basuh & jemurkan! hehE.. ;)

Azrai Ahmad Zamri said...

to Cik Mirara:
w'slm..
ala..mira punye lg cun laa! ;)
huhu..b0leh juga..
bagi jew la..kalu tak padan nanti abG pass kat adek2..kui3!