Monday, March 29, 2010

Semanis Gula..


TAG 6 : 
SHIDI..YUSLINA..ALLYNNATACYA..COMMUNITY THINKING

1. Siapakah diri anda di rumah? 
Anak sulong dari enam beradik & satu2nya anak lelaki tunGgal..suka buat lawak bodoh & mengusik kesah seram pada adik2..adegan gelak terguling2 atau jatuh terkejut ketakutan biasa dilihat di teratak kami..

2. Siapakah diri anda disamping rakan2? 
Seorang yang lebih suka mendengar dari berkata2..lebih dikenali sebagai 'tukang karut' kerana sering menyampaikan siri koleksi kisah seram (kisah benar) yG mereka suka dengari..

3. Lima benda yang anda idamkan tetapi masih belum tercapai..
a) Kamera digital kalis air
b) Kasut Adidas yg ak pun da lupa jenisnya (ingat rupa paten jew..)
c) Beg sandang berjenama
d) Kereta sendiri beserta duit minyak
e) Koleksi tafsir Quran lengkap 30 juzuk



4. Siapakah nama pasangan anda?
Terpaksa dirahsiakan untuk tidak mengecewakan harapan semua pihak..huhu

5. Ceritakan lima perkara yang anda paling suka tentang pasangan anda..
a) Berilmu & beragama
b) Comel & semanis gula
c) Pandai memelihara maruah & kehormatan diri
d) Tidak lokek memberi & menerima
e) Jujur, setia & memahami

6. Bila tarikh anda couple? 
Dulu..kini..& insyaAllah kekal ke akhir hayat

7. Apakah kenangan pahit anda bersama pasangan anda? 
Biarlah hanya tinggal kenangan..yG pahit usah dikenang2, yG manis biar kekal dalam ingatan…(cheewah..dah mula bermadah pulak! hehE..)

8. Lagu tema cinta anda? 
Bercinta pun kena ada lagu tema ke? =)

9. Apa perubahan yang ingin anda lihat dari pasangan anda?
Berubah untuk berbuah..kuatkan hati..
bercinta jarak jauh mmG banyak cabaran, banyak jua hikmahnya

10. Tag 10 rakan anda yang lain
1 hingga 10..Budak Hitam
(dia jew yG pernah mintak ditag oleh ak..huhu..jawab yer nak…)

24 comments:

cik kotak said...

salam ziarah...
enci azrai amat rajin menjawab tag blogger kan=P

Shidi Shah said...

owh..thanks bro sbb sudi jwab tag ak.heheh,

abg kter ni mcm romantik jer nmpaknyer.hakhak..

rizal jabai said...

comel semanis gula..mesti semut pon suke..hee

Chomisah Noer said...

hmm jadi tahu degh

zulkbo said...

salam azrai..
senasib la kita
jom ke blog saya lak
tengok jawapan tag saya

Amirah Rashid said...

ehh, mane blh manis2. nnti semut dtg. hee :D
anyway, semoga hubungan abg dgb dye berkekalan. amiin :)

ainhany said...

salam azrai...

lor... sembunyi2 pulak....nak juga tau sapa pasangan hdup tu yg mmiliki 5 ciri tu...pepun hidup perlukan perancangan dan panduan juga telah ditinggalkan oleh pesuruhjaya kita.
apa kata mr lowyer?

piewahid said...

tagging leh mengeratkn silaturrahim & meningkatkan trafik..

mira amira said...

wah suka citer seram eak. xnak citer lam blog kew?
hehe

[airsuam]

Azrai Ahmad Zamri said...

to cik kotak:
huhu..
ada masa terluang ley la..
ser0nok jgk.. =)

to Shidi Shah:
kui3!
r0mantik ke br0?
kata2 maybe la..
tak berani r0mantik lebih2..
sama2.. =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to rizal jabai:
tu la pasal..
bahaya jugak kan ;)

to Chomisah Noer:
jadi-jadian laa..
huhE..
berk0ngsi kan =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to zulkbo:
hehE..
tak sangka b0h besar kite pun kena tag nie..j0m3! ;0

to Amirah Rashid:
huhu..
semut takpe lg dik..
jangan b0ye yG datang udah laa ;)
InsyaAllah..syukran atas doanya

Azrai Ahmad Zamri said...

to ainhany:
w'slm..
bila tiba masanya nanti tahu la kak..jemput datang kenduri skali ;)
agreed with u..
mr.l0wyer pun kena ikut guideline pesuruhjaya Maha Tinggi jg..syukran atas pesannya =)

to piewahid:
huhu..
gayanya cam tuan pun berminat untuk menerima tag yer..nanti saya usahakn ;)

Azrai Ahmad Zamri said...

to mira amira:
huhu..
agak mencabar juga tu nak mendokumentasikan kesah seram dlm bentuk penulisan..gaya & auranya tentu tidak sama.. nyway bagus jg idea tu..mungkin akan ada entrynya nanti.. =) TQ

budak hitam said...

tQ ye tag sy.. nnt sy buat.. skg kt kg.. bz sket.. hehe..

si[jari] telunjuk said...

uh,
kecewa la camnih.....



haha,
cinta jarak jauh ok gak...
jika benar hati bertautan,
bertemu tidak jemu,
berpisah tidak gelisah.....

Azrai Ahmad Zamri said...

to budak hitam:
huhu..buat apa kat kG tu..
da orang datang merisik ke? ;)
OK..no hal..
takda paksaan taw

to si[jari] telunjuk:
hehE..
kuciwa yer..
takpe..bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seek0r.. ;0 uwawaAaa..

DR asrar_daei said...

salam...wah bercinta jarak jauh sapekah gerangannya tu haha...

dri petikan lagu...

cari2lah pasangan betul2 oh kwn..
bahgia selalu..rumah tangga akn harmoni..
..

hehe..
cinta tu biarlah pada y betul2 setia..
ksian dia cinta jarak jauh..
sabar taw...
pintu gerbang bahgia psti muncul
...

huhu xde ape nk komentar lg..
ape2 pun SELAMAT..bahgia dgn CINTA BARU..p/s
cinta lame tu jdkn kenangan..hehe


salam

Azrai Ahmad Zamri said...

to DR asrar_daie:
w'slm..
huhu, lama ke baru ke tetap jarak jauh..ataupun keduanya sama sj?..
syukran atas pesannya.. =)
kenangan jadi pengalaman dalam membina impian & harapan...

Mohd Shahrul Hafizi said...

Azrai: setuju dgn pandangan mira amira. cuba la buat entri percubaan utk cerita seram. :)

jaga elok-elok dia ya bro. jangan hanyut. jaga jarak sosial tu. Peace!

Azrai Ahmad Zamri said...

to Mohd Shahrul Hafizi:
huhu..
OK br0..
da kesempatan nnti ak usahakan..
jangan smpai k0 tak tit0 malam plk ;0
InsyaAllah..thanz atas pesannya

Mohd Shahrul Hafizi said...

Hahaha. Ko salah orang bro. Aku jenis hati kering. Dan jujur katakan, aku dulu pernah berkawan dgn jin. Not anymore.

Shiela Latif said...

apa yang dididamkan??...tang kereta berserta nga duit minyak tue yang takleh tahan...ngeh3!!

Azrai Ahmad Zamri said...

to Mohd Shahrul Hafizi:
cam tu pulak..
tp ak memang percaya kat k0..
agak jujur la setakat yG ak kenal..huhu

to Shiela Latif:
yer la sis..
kalu ada kete tapi takda duet pun tak guna juga kan..tak ley tuang minyak..
time student ni pikir tu je la..
kete banyak tapi duet minyak tu yG payah..hehE