Tuesday, March 02, 2010

Biskut Kering Air Kosong..

Salam hormat..
terima kasih buat pengunjunG blogku sekalian..sokonGan & kesetiaan k0rang amat2 kuhargai..nak bagi makan biskut kerinG bersama air k0song pun tak mampu kuhidangkan..hanya ziarah balas, bersama ucapan salam & senyum penuh harapan yG mampu dilakukan..

TAG 2 - BUDAK HITAM
hMm..jika sebelum ini, tag pertama telah menguji kehandalan tangan kiriku mengukir pena, tag kedua ini pula ternyata menguji kekuatan akal & kematangan fikiran..huhu

1. Bilakah kali terakhir kamu pergi mandi?
Petang semalam..ak mandi sehari sekali jew! hahaAa...
jimat bil air weii..!

2. Esok kamu mati, apa yang kamu fikir?
Ya Allah..benar ke umurku akan tamat es0k?
betapa banyaknya d0saku..betapa kurangnya amalku..
Ya Allah..bukakan kesempatan untuk hamba-Mu ini memperbaiki diri, bertaubat kembali pada-Mu..
akan kusinGkirkan dunia & seluruh isinya..

3. Siapakah 4 orang yang kamu paling sayang?
(a) Emak
(b) Abah
(c) Adik-beradik
(d) ehem2..sape tu?

4. Mengapakah kamu sayang 4 orang itu?
Yerla, sape tak sayang mak ayah kan..dari kecik di0rg jaga ak..bagi makan minum, pendidikan yG terbaik..hingga jadi diriku kini..insyaAllah, dah boleh hidup berdikari..walaupun kadang2 ak nie nakal jg, tapi jauh di sudut hati mmG ak tak dapat bayangkan kalu di0rang da takda nanti =(

Samelah ngan adik-adikku yG lain..walaupun semua p0mpuan (tang nie ak terkilan ckit..huhu), tapi di0rang tetap yG terbaik..dalam duk g0coh2 s0kmo pun diorG la penyeri hari2 ak..macam2 ragam..& di0rg pun tentu sunyi kalu ak tak da kat umah, tak dapat la nak layan lawak2 b0doh ak lg..huhu..

hMm..yG last nie tak boley k0men banyak2..
nanti boleh mGgugat kerukunan umah (dan) tangGa..hehe..
nyway moga kasih sayanG ini terarah pada jalan yG benar..

5. Pernah melukakan hati orang lain? Dengan cara apa?
Kita insan biasa..lumrah la tu terluka & tercederkan hati sape2 sama ada secara sengaja or tidak sedar or buat2 tak perasan..selalunya insan2 yG selalu bersama diriku sianG malam la yG bisa mengalami keadaan sebegini..nyway ak mintak maaf pada semua.. 
buat rakan2 yG da bawak haluan masing2 skrG, ak mintak maaf yer kalu da lama tak c0ntact k0rang ke, terl0st c0ntact ke, sengaja tak jawab c0ntact kew..huhu..

6. Kamu berada di bandar, dan tidak mempunyai duit, apa kamu nak buat?
Buat ape?..g0yang kaki jew laa..nak buat apa lg kan, da takda duet..huhE..
nak makan minum tak dapat, tidur pun merempat, entah2 nak buanG air pun tak sempat! zaman skrG semua pakai duet maa...

7. Apa 5 benda yang akan kamu bawa setiap kali keluar rumah?
(a) beg duit & segala perisiannya..
(nanti tak pasal2 kena balik ind0n..huhu)
(b) 2 ketul handphone
(c) duet syiling
(spare dlm p0cket..senang nak masuk t0ilet & bayar parkinG)
(d) jam tangan
(tak selesa kalu takda yG terlekat di tangan)
(e) baju, seluar, seluar kecik, selipar..
(setakat nie belum pernah miss lg la bawak lekat menda alah nie kat tubuh tiap kali kuar umah! kui3..)

8. Andaikata kamu menjadi jutawan, apa 5 perkara yang kamu buat?
(a) simpanan dalam bank & buat pelaburan..yerla, skrG mungkin kita jutawan..es0k lusa sape tahu mintak duit kat oranG..
(b) bawak seisi famili & sekampunG (jika mampu) menunaikan Haji di Baitullah,,mak abah mesti suka nie, da lama dioranG berharap tapi simpanan belum cukup2..huhu
(c) tubuhkan satu yayasan amal..time ni la nak tambah amalan berbentuk harta sikit kan
(d) nak dapatkan sjibik Ferrari idaman kalbu..hehE.. bila lagi nak merasa gaya hidup mewah sikit..
(e) nak bina masjid.. satu? dua? ke tiga? (ikut kemampuan laa..)
uik!.. jangan pikir laen pulak ak cakap nak 'bina masjid' nie..k0rang bukan ley kira..tapi ape salahnya kan? kui3.. =)

9. 5 perkara mengenai orang yang tag kamu ini?
(a) dulu gelap, sekarang da cerah (page dia laa..hehe)
(b) tua beberapa bulan jew dari ak.. 
(lepas nie ley panggil kak itam la ek?..)
(c) lemah lembut dalam ketegasan..
(d) suka j0in c0ntest..
(e) paling pentinG jangan da yG berani kac0 k, nanti kena gigit ngan mr. encik dia ak tak tanGgung..hehe..
kenali beliau lebih lanjut di Lagenda Budak Hitam..

5 orang yang ingin kamu tag ??
1 orang
2 orang
3 orang
4 orang
5 orang
cukup la 5 orang kan?..
Act ada beberapa nama yG bermain2 dalam kepala otak ak nie, tapi memandangkan mereka semua kelihatan agak busy skrG, s0 ak tak nak la menyesakkan nafas & menyenakkan pey0t diorG lg..
kalu ada rakan2 bloGger yg berminat ngan tag ini amik jew la bawak balik umah yer.. siapkan & tag la rakan2 k0rang yG lain plk..
Selamat Maju Jaya =)

50 comments:

Mohd Shahrul Hafizi said...

Family comes fist. :)

Cik Mirara said...

salam.

ehem2???? ya! msti mira kn???
haha. gurau jea la.



p/s: abg bkn malaysian ke???

~aSHa~ said...

yihaaaaa...abg bukan malaysian ke? ehehehehehehe ulang ayat..

yg ke 4 tu sape? sape? perkenalkan la?

syabas atas niat2 murni mu terhadap keluarga dan org kampung...

dgn adik beradik biasa la 'gocoh²' dah nama pun adik beradik...segocoh2 mana pun..air dicincang tak kan putus...

sugar2 kapas strawberry said...

terima kasih utk biskut itu..hihi

aNoZ said...

haha.. klaka la bro!!! plg atas tu klaka. haha

Azrai Ahmad Zamri said...

to Mohd Shahrul Hafizi:
hehe..
sudah tentu =)

to Cik Mirara:
w'slm..
mira ke namenya ek?
lupa plk..kui3!

p/s: apa maksudny tu? tak paham plk

Azrai Ahmad Zamri said...

to ~aSHa~:
hehE..knp ulang ayat yG sy tak paham tu kak.. ;0 takpe2..nanti mintak pnjelasan..
0oh..
sapekah insan bertuah tu yer..
jenG3!..tuungGuuu..kui3!
agreed with u..
thanz

Azrai Ahmad Zamri said...

to sugar2 kapas strawbery:
hehE..
silakan menjamu selera..
breakfast pun s0dap ;)

to aNoZ:
yG mana br0? (buat2 tak paham..huhE)
ntah2 k0 baca yG atas jew k0t.. ;)

pink_butterfly said...

trima kasi atas bskut and air kosongnye....

burppppppp, kenyangggg....


hehe...

oh sy tau, yg no. 4 tu name die yann kan?!

hahahaha

~ نورحياتي ~ said...

smart tag!

lapar tgk biskut tuhh.. :)

soffya said...

biskut kering tu feveret sy....
cicah ngn teh o.wooowww....

Cik Mirara said...

salam.
haha. bukan namanya mira,
tapi ehem2 tu is cik mirara.
hahahaahahah~

*kidding*


p/s: abg org malaysia ke indonesia??
huhu.
pening sudahhhh~

zulkbo said...

biskut kosong pun nampak sedap jer pagi-pagi ni..he he

Azrai Ahmad Zamri said...

to pink_butterfly:
same2.. =)
uik..mane tahu nie?
sy pun tak tahu yan tu sape..uwawaAa.. ;0
yan mana yer?

to nurhayati:
thanz..
alalaa..lapar yer?
cube pi sel0ngkar kat dapur tu =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to soffya:
hahAaa..
ramai pulak peminat biskut kerinG pagi nie..mniaGa pun masyuk nie ;)

to zulkbo:
huhu..
mesti tuan belum breakfast nie kan..
jemput laa.. ;0

Azrai Ahmad Zamri said...

to Cik Mirara:
hehE..
tertinGgal lg satu 'ra' la yer ;0

p/s: 0ic..pasal abG sebut kena balik ind0n tu yer?..juz kiddinG la..
im malaysian..ada ke patut pikir abG orG seberang, kalu cakap orG Lond0n ke l0gik ar jgk..kui3! ;)

Cik Mirara said...

hahaha~
mengaku gak ek??
lalaa~

p/s: oooo,dh phm. hehe. london?
haha~

pRouD2byAyA♥♥♥ said...

yaya dtg nk tuntut biskut kering ngan air bujang...bile buley dapat nih??
hehehehe..

yus said...

best tol jawapan ko jawab tag.. sempoi

TeRRoRRiZZ said...

maceh diatas biskut yang bwzz giler tuh...
hehehehe......
jawapan yang tulus mulus......
like it....

budak hitam said...

hahahaha... kak itam ske.. lawak2 gak.. haaa tu la buat lg cite panas psl 'si dia' tgk sume org tgh sibuk meneka.. hihii wani pun nak teka jugak la... siapa la orang misteri era tu kan?? hehehe...

lagi satu mr encik x geget orang... dia baikk.. wani yang ska geget orang... ngeeee

NUR JANNAH said...

oklah tu dapat makan biskut kering..ana nie hari2 telan ubat..xlalu makan..demam yang panjang..tambah lagi exam penting..apa2 pun doakan..syukur dapat biskut dari ubat yang menimbun nie hihi

ainhany said...

salam

tmekasih jemput biskut kering..jaga kesihatan betui encik azrai nie...

persoalan yg memerlukan jwapn dari kejujuran...tapi adakah kejujuran juga merantai kehidupan??? tambahn
persoalan..andaikata inih sujudmu yng terakhir dan bilakan kali terakhir kamu mnderma?

amacam jawab dgn jujur ok

Riesna Zasly said...

familiy yang utama..

tak yah hidang biskut kering,
nengok senyuman azraai jer dah cair lemak badan hehehe

oppss terlalu jujur ke nih..
hehe

Azrai Ahmad Zamri said...

to Cik Mirara:
hehE..
pengakuan berhemah..
a'ah, l0ndon la ;0

to pRouD2byAyA:
hehE..
sila jemput ke umah yer yaya..
bukan takat air bujang, air tak bujang pun ada =)

Azrai Ahmad Zamri said...

to yus:
hehE..thanz..
semp0i2 ser0nok ckit kan..

to TeRRoRiZZ:
same2..
kalu tak cukup mintak lg yer ;)
huhu..thanZ

Azrai Ahmad Zamri said...

to budak hitam:
terima kasih kak itam =)
buat hiburan seisi k0muniti blog cuma..huhu..
hehE, tu la..tak sangka plk jadi panas isu tu, ingatkan suam2 kuku jew ;0 0ic..backup mr encik dia nampakny..kui3!

to NURJANNAH:
ubat itu penawar..
m0ga sempat sembuh yer..
b4 mam ubat alas la perut dl,walau cuma dgn biskut kering & air kosonG

Azrai Ahmad Zamri said...

to ainhany:
w'slm..
kesihatan mesti dijaga kak =)
benar, kejujuran bukan di bibir..tapi di hati.. andai kata senyum itu sedekah, zikir itu sedekah..itulah sedekah bagi si pganGgur yG terakhir kalinya...

to Riesna Zasly:
hehE..
lepas nie ley buka khidmat pencairan lemak badan la nampakny ;0

NURJANNAH said...

hehe...yer insyaALLAH...exam exAM...

budak hitam said...

erkkk.. bkn back up.. jg hati dia je... hihi...

mesti la panas.. mr qamarguyz ni kan popular...kalah mawi.. ;D

Amirah Rashid said...

ehem ehem ehem.
haha:D

BieyrA said...

huhu..bc en3 ni..lucu gak ek..huhu

Azrai Ahmad Zamri said...

to NURJANNAH:
f0kus..f0kus..
huhu..

to budak hitam:
hehE..
dia tak jenguk cni kan..
jangan ar b0cor rahsia.. ;0
hahAaa..
p0pular la sangat

Azrai Ahmad Zamri said...

to Amirah Rashid:
hehE..
bunyi ape tu dik o0i?..

to BieyrA:
huhu..
lucu kew?
b0le la..semp0i ckit kan..
selalu asyik serius jew =)

eKyN said...

salam.

wehh aku xnak biskut kering..hahah
mmg kering lerr aku msuk sini..wakaka

ehh...aku agak tkjut r plak bile taw ko sorg laki dlm adek bradek...tol ek?
haha act, aku pon sorg je gurl oo dlm adek bradek aku..
pehh! naseb ko xjd lembut ek..haha.
cume aku ade skit2 hrmon nakal laki ni bhahhaa..........
ewah2...ade hati bro aku ni nk msjid byak...taw r kuota ade 4..tp kalw ko mampu lah sgt..bek sapot aku g haji skali even aku bkan org kg ko kan3..haha

Amirah Rashid said...

bunyi batuk KOT?
hahaha :D

Azrai Ahmad Zamri said...

to eKyN:
w'slm..
k0 tu kena diet la sis..mmG patut dapat biskut kerinG pun.. ;0
hehE..
k0 ni mmG..asyik nak same jew kan..
betul la..nasib ak tak lembut kan..
kalu tak da jadi nyah la skrG! kui3..
hehE..s0dar diri lg nie..
d0nt wory..
insyaAllah, ada rezeki lebih ak masukkn nama k0 skali.. =)

to Amirah Rashid:
hehE..
batuk2 penuh makna ni kan ;)

Anonymous said...

salam..
sy tau sape 'si dia' azrai ni..
nk tau tanye la sy..kui3..
tp xtau la betul ke x..huhu..
just kidding ye awkk..jgn mrh..
anyway mmg klakar la awk ni..
biskut kering pun biskut kering laa..
dari badak baik kude,
dari xdak baik ade..wakakaka ;)

taqie said...

nnti rajin, taqie nk try r tag nih..eheh..

apapun, may Allah bless u and 4 orang yg disayangi tu..semoga bahagia disamping keluarga tercinta..amin.. ;)

Azrai Ahmad Zamri said...

to Anonymous:
w'slm..
nak tahu2..
sila la bagitaw..huhE ;)
wawAaa..
nice pantun..mane belajar cikgu?
huhu..kude pun kude laa..
janji ada kan ;0

to taqie:
huhu..silakan2..
ser0nok jg jawab tag ni act..
insyaAllah, ameen..
syukran atas d0anya =)

bisnis internet said...

wah rame yah disini, salam kenal aja dari saya...pada mampir donk...nti tak bikini jus deh...

NURJANNAH said...

:P....fokus fokus....bio....fizik....
bhs japan,france.......resah gelisah..bila dapat subject macam nie...terbaik bt terbaik...

Anonymous said...

aik mn tau sy ni ckigu ea??
sy xgtau ape2 pun..;p

nk tau ker??
jeng3..
awk pikir la sndri..kui3

ape pun,klu betul awk dh berpunye..sy doakn awk n dia mndpt mardhatillah..ameen..

alif said...

bagus2 bagus..teruskan dgn sifate sebegini

Nikel Khor said...

sedap nya

from Nikel Khor

xerox_91 said...

Biskut pun biskutlah, janji halal dan sedap...
thanx bro!

~PakKaramu~ said...

aL hMDULILLAH CINTA iLAHI

Azrai Ahmad Zamri said...

to bisnis internet:
salam kenal d0ng..
mampir selalu deh..huhu

to Anonymous:
alaa..
cuma cikgu jew yG pandai brpantun cam tu..huhu..
insyaAllah, syukran atas d0anya..
d0a2 la selalu ;)

Azrai Ahmad Zamri said...

to alif:
insyaAllah..
syukran atas s0kongan..huhu

to Nikel Khor:
hehE..
nanti kita mam brjemaah ;)

Azrai Ahmad Zamri said...

to xerox_91:
hehE..
tahu takpe..
kalu ngah lapar bis jugak biskut tu setabunG, cicah air..nyamm3..
u r welc0me =)

to ~PakKaramu~:
insyaAllah..
lama tak nampak bapak di sini..
huhu